arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴

روسیه: عملیات نظامی علیه ترویست ها در سوریه ادامه دارد

ژنرال «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد: عملیات هوافضای روسیه علیه گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا، ژنرال رودسکوی امروز (جمعه) به خبرنگاران گفت: عملیات برای سرکوبی گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره ادامه دارد و هواپیماهای روسی روزانه 20-25 پرواز رزمی به منظور پشتیبانی از ارتش سوریه برای آزادسازی شهر «تدمر» انجام می دهند.
مقام روس ادامه داد: در روزهای اخیر ارتش سوریه و نیروهای میهن دوست این کشور با پشتیبانی هوایی روسیه عملیات گسترده ای را برای آزادسازی شهر تدمر انجام می دهد. شرایط برای محاصره این شهر و نابودی کامل تروریست های گروه داعش در آن فراهم شده است.
رودسکوی گفت: ارتش سوریه ارتفاعات مشرف بر شهر تدمر و جاده های اصلی منتهی به آن را تحت کنترل خود در آورده و مسیر انتقال مهمات و تدارکات به تروریست های واقع در این شهر را مسدود کرده اند. 
رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه خاطرنشان کرد: تروریست ها از 27 ماه فوریه (8 اسفند) که آتش بس در سوریه برقرار شده تا امروز 247 مورد آتش بس را نقض کرده اند. اما در روزهای اخیر از موارد نقض آتش بس در سوریه کاسته شده است.
با توافق روسیه و آمریکا، آتش بس میان ارتش سوریه و گروه های مسلح مخالف دولت برقرار شده است و دو طرف آن را رعایت می کنند.
بر اساس این توافق که از سوی شورای امنیت نیز تأیید شده است، مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره که در فهرست شورای امنیت سازمان ملل ثبت شده، ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان