arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

پیام صوتی حسنی مبارک: مردم مصر مرا عفو کنند

منابع آگاه مصري از انتشار قريب الوقوع يك پيام صوتي از سوي "حسني مبارك" خبر مي‌دهند كه در آن از مردم مصر طلب عفو كرده و پيشنهاد واگذاري تمامي دارايي خود و خانوداه‌اش را مي‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : منابع آگاه مصري از انتشار قريب الوقوع يك پيام صوتي از سوي "حسني مبارك" خبر مي‌دهند كه در آن از مردم مصر طلب عفو كرده و پيشنهاد واگذاري تمامي دارايي خود و خانوداه‌اش را مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه الشروق الجديد مصر، بزودي پيام صوتي از سوي رئيس‌جمهور سابق مصر در شبكه‌هاي مصري و عربي منتشر مي‌شود كه در آن از مردم مصر به نيابت از خود و خانواده‌اش عذرخواهي مي‌كند.

گفته مي‌شود اين اظهارات مبارك از سوي يكي از روزنامه نگاران مصري كه در سالهاي اخير همواره سخنراني‌هاي ديكتاتور مخلوع را مي‌نوشته، تهيه مي‌شود. اين روزنامه نگار مصري در نوشتن سخنراني قبل از سرنگوني مبارك كه اظهاراتي احساساتي خوانده شد نيز نقش داشته است.

اين روزنامه در ادامه نوشت: در اين پيام صوتي مبارك تمام دارايي‌هاي خود و همسرش (سوزان مبارك) به نفع مردم مصر واگذار مي‌كند. رئيس‌جمهور مخلوع همچنين در اين پيام تاكيد مي‌كند: "من زماني سربازي جنگجو در ارتش مصر براي دفاع از كشور بودم و هرگز براي تكيه زدن بر كرسي رياست جمهوري تلاش نكرده و وقوع آن را هم پيش‌بيني نمي‌كردم. من همواره مي‌خواستم بار اين مسئوليت را تحمل كنم. همسرم نيز همواره سعي داشت در كارهاي خير مشاركت داشته باشد".

بنابر گزارش اين روزنامه ثروت مبارك از مدتي قبل از انتشار اين پيام صوتي مصادره مي‌شود. پس از آن مبارك از شوراي نظامي حاكم بر مصر تقاضايي در زمينه عفو خود و همسرش را مطرح مي‌كند.
يك منبع نظامي در قاهره در اين باره اظهار داشت: در حال حاضر برخي طرفهاي مصري و عربي در صدد بستن پرونده عفو مبارك در مسيري قانوني هستند كه در آن توافق مردم مصر نيز در نظر گرفته شود. همچنين شوراي نظامي مصر در گرفتن اين تصميم نظر مردم مصر و مصالح اين كشور را در نظر خواهد گرفت.
اين در حالي است كه سوزان مبارك (همسر ديكتاتور مخلوع مصر) به طور رسمي با امضاي توافقنامه‌هايي تمامي دارايي خود را واگذار كرده است.

خبرگزاري "الشرق الاوسط" گزارش داد: سوزان مبارك با امضاي وكالت‌نامه‌هايي، به سازمان بررسي كسب درآمدهاي غيرقانوني اجازه داده است تا دارايي‌هايش را به دولت مصر واگذار كند.

به گزارش اين خبرگزاري، كارمند سازمان بررسي كسب درآمدهاي غيرقانوني بعد از ديدار با سوزان مبارك، همسر حسني مبارك، رئيس سابق جمهوري مصر در بيمارستان شرم‌الشيخ سه وكلات‌نامه را از وي در خصوص انتقال دارايي‌هايش به دولت دريافت كرده است.

قاسم الجوهري، معاون وزير دادگستري در امور سازمان بررسي كسب درآمدهاي غيرقانوني، اعلام كرد كه براساس اين وكالت‌نامه‌ها، اين سازمان اموال سوزان ثابت در دو بانك داخلي در شعبه‌ مصر جديد و ويلاي وي در همين منطقه را از وي پس مي‌گيرد.

تحقيقات نشان داده است كه سوزان ثابت در بانك‌هاي مصر حدود 20 ميليون پوند و يك ويلا در منطقه مصر جديد دارد.
اين در حالي است كه تاكنون بر اساس تحقيقات، ميزان سپرده‌هاي بانكي خانواده مبارك در خارج از مصر مشخص نشده است.

سوزان مبارك با عبدالمجيد محمود، دادستان كل مصر توافق كرده بود كه در راستاي اعطاي اين وكالت‌نامه‌ها تلاش خواهد كرد به‌ويژه بعد از صدور حكمي كه بر اساس آن سوزان حق هيچ‌گونه دخل و تصرف را در اموال و دارايي‌هايش ندارد.
برچسب ها: حسنی مبارک
نظرات بینندگان