arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۵

تندباد اراک را درنوردید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اداره هواشناسی اراک گفت: تندباد با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت روز دوشنبه مرکز استان مرکزی را درنوردید.

به گزارش انتخاب، حمیدرضا قاسمی ایرنا افزود: ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور و استان مرکزی و نفوذ سامانه کم فشار به منطقه افزایش سرعت وزش باد از سمت غرب و جنوب غربی را در استان و شهرستان اراک به همراه داشته است.

وی ادامه داد: افزایش سرعت وزش باد از غرب و جنوب غربی و انتقال توده های گرد و خاک از کشور عراق به نواحی غرب، جنوب غرب و مرکز کشور موجب کاهش دید افقی تا سه کیلومتر در اراک و شازند شده است که این پدیده تا روز سه شنبه تداوم دارد.

رئیس اداره هواشناسی اراک گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی که به کشور وارد شده از امروز استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد و تا روز چهارشنبه با بارش باران در برخی از مناطق؛ احتمال بروز اختلال در تردد در جاده های کوهستانی و گردنه ها دور از انتظار نیست.

قاسمی؛ وزش باد شدید و گرد و خاک در 24 ساعت آینده را برای استان مرکزی پیش بینی کرد و ادامه داد: احتمال افزایش سرعت باد در برخی مناطق تا 80 کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته کمیجان با سه درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و ساوه و دلیجان با 20 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان مرکزی بوده اند.
دمای هوای شهرستان اراک هم اکنون 15 درجه سانتیگراد بالای صفر، همراه با وزش تندباد و گرد و خاک است.

بیشینه و کمینه دمای هوای اراک در 24 ساعت گذشته 18 و شش درجه سانتیگراد بالای صفر بوده و در 24 ساعت آینده بیشینه و کمینه آن 18 و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان