arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

سبحانی نیا: امضاهای طلایی برای حمایت از جریان‏های انحرافی

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور جریان‏های انحرافی در حوزه‎های سیاسی و اقتصادی کشور، گفت: جریان‏های انحرافی تلاش گسترده‌ای را برای به دست گرفتن مجلس و دولت آینده آغاز کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور جریان‏های انحرافی در حوزه‎های سیاسی و اقتصادی کشور، گفت: جریان‏های انحرافی تلاش گسترده‌ای را برای به دست گرفتن مجلس و دولت آینده آغاز کرده‌اند.

"حسین سبحانی‏نیا" در گفت‏وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به مفاسد اقتصادی جریان‏های انحرافی، گفت: رییس قوه قضاییه، اظهاراتی داشت که این گفته‏ها نشا‏ن‏دهنده وجود اسناد و مدارکی در رابطه با جریان‏های انحرافی است؛ چرا که گاهی مجوز تاسیس یک شرکت یا صادرات و واردات کالایی می‎تواند درآمد میلیاردی به همراه داشته باشد.

 

امضاهای طلایی برای حمایت از جریان‏های انحرافی

نماینده مردم نیشابور در مجلس، افزود: برخی این درآمدها را با امضای یک مسئول بدست می‏آورند و براین اساس افرادی که در جایگاه‎های اجرایی بالا هستند، راحت‎تر می‏توانند با نفوذشان از امضاهای طلایی افراد صاحب امضاء بهره ببرند و درآمدهای سرشاری را نصیب خود کنند.

وی در رابطه با منشاء جریان‏های انحرافی که اخیراً فساد آنها نیز موجب انتقاد مسئولان شده است، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر به شیوه‎ای مشخص‏تر، بیان شده است که چه کسانی و در چه جایگاهی به عنوان جریان انحرافی در کشور مطرح هستند. افرادی که مشکلاتی در کشور ایجاد کرده و در ادامه این مسیر، مسائل جدیدی نیز برای کشور ایجاد خواهند کرد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، به برنامه‏ریزی این جریان انحرافی برای دستیابی به اهداف معین سخن گفت و افزود: بدون شک جریان انحرافی برای مدت طولانی به دنبال بررسی شرایط برای دستیابی به این جایگاه بوده است. حتی گاهی با سنجیدن شرایط جامعه، از روش‎های مختلفی برای پیاده کردن و دستیابی به اهداف خود استفاده می‎کند.

وی با تأکید بر این موضوع که جریان‏های انحرافی به صورت یکباره ایجاد نشده‏اند، خاطرنشان کرد: این جریان با توجه به شرایط مختلف، اهداف خود را پیگیری می‏کنند. برهمین اساس گاهی برای انجام فعالیتی در راستای جامه عمل پوشاندن به اهدافشان نیاز به زمان طولانی داشتند. به همین دلیل نمی‏توان زمان خاصی را برای ایجاد آنها ذکر کرد.

 

لزوم برخورد دستگاه قضا با جریان‏های انحرافی

عضو هیئت رییسه مجلس در رابطه با عدم برخورد جدی با جریان انحرافی، گفت: برخورد باید در دستگاه قضا انجام شود. اما نباید فراموش کرد که این جریان‏های انحرافی، پس از آنکه اهداف مغایر با سیاست‏های نظام بر همگان آشکار شد، با احتیاط بیشتر و از مسیرهای دیگری برای دستیابی به اهداف خود گام بر خواهند داشت.

 

تلاش برای ایجاد تقابل میان فرهنگ اسلامی و ایرانی از سوی جریان‏های انحرافی

نماینده مردم نیشابور با اشاره به این موضوع که این جریان درساختار اجرایی کشور نفوذ کرده است، تصریح کرد: این جریان در بدنه اجرایی کشور به صورت‏های مختلف، ظهور کرده و گاهی شاهد بیان اظهاراتی

در حوزه مسائل ایران، اسلام از سوی این جریان‏های انحرافی هستیم. ایجاد تقابل میان فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایرانی نیز از جمله نکات مطرح شده از سوی اعضای این جریان انحرافی است.

 

 زمان برخورد جدی با جریان‏های انحرافی فرا رسیده است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، افزود: این جریان انحرافی در تلاش بود تا با آزمودن فضای جامعه، خواسته‏هایشان را در مراحل بعدی عملی کنند، اما بعد از گذشت زمان این جریان برای مردم و مسئولان روشن‌تر شد و شاید با جرأت بتوان گفت که زمان برخورد جدی با این جریا‏ن‏های انحرافی رسیده است.

 

 اسنادی علیه جریان‏های انحرافی در دست مسئولان است

وی تصریح کرد: بدون شک،  تا زمانی که این موضوع برای نظام روشن نشده باشد، مسئولی در این رابطه سخن نخواهد گفت. بنابراین امروز که برخی از این مستندها به دست مسئولان رسیده، بدون شک قدم‏هایی در جهت برخورد با جریان‎های انحرافی برداشته خواهد شد و در آینده هم ما شاهد برخورد جدی‏تری با جریان‏های انحرافی خواهیم بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان در رابطه با نفوذ جریان‏های انحرافی در بدنه اجرایی کشور، خاطرنشان کرد: این قبیل جریان‎های انحرافی همیشه وجود داشتند و جریان‏های انحرافی برای دستیابی به خواسته‏های خود نیازمند حضور در جایگاه‏های تأثیرگذار هستند و در حال حاضر نیز در سیستم اجرایی کشور حضور پیدا کرده‏اند.

 

 آسیب‏شناسی جریان‏های انحرافی، مانعی در مسیر فعالیت این جریان

این عضو فر اکسیون روحانیون با تاکید بر ضرورت آسیب‏شناسی جریان‏های انحرافی در کشور، خاطرنشان ساخت: در صورتی که در رابطه با جریان‏های انحرافی، آسیب‏شناسی و برخورد جدی صورت نگیرد، ممکن است شرایط برای ظهور جریان‏های انحرافی در قسمت‏های دیگر فراهم شود.

 

 تأثیرگذاری جریان انحرافی بر سیستم اجرایی کشور

عضو هیئت رییسه مجلس با اشاره به تأثیرگذاری جریان‏های انحرافی بر روند فعالیت سیستم اجرایی کشور، یادآور شد:  متاسفانه شواهدی وجود دارد که نشان از نفوذ بیشتر جریان‏های انحرافی در بدنه اجرایی کشور و تأثیرگذاری این جریان در سیستم اجرایی دارد.

سبحانی‎نیا درباره وظیفه مجلس دربرخورد با جریان‏های انحرافی در کشور، گفت: مجلس با نظارت و دقتی که نسبت به مسائل دارد. همیشه در تلاش است با تکیه برقانون نسبت به جریان‎های انحرافی واکنش مناسب نشان دهد و با این اتفاق‏ها به شیوه‏ای مناسب برخورد کند. در رابطه با حوادث اخیر نیز، مجلس نشان داد که عزمش برای دفاع از کیان ملت و نظام جدی است.

 وی تأکید کرد: مجلس  مانند سایر دستگاه ها وظایف خود را انجام می‏دهد و این موضوع ابعاد مختلفی را دارد که برای رسیدگی به آن باید قوه قضاییه وارد عمل شود و مجلس وظیفه بررسی و تبین تبعات منفی این جریان را برعهده دارد که نمایندگان بوسیله اظهار نظرها و نطق‏های خود، این کار را انجام می‏دهند.

 

 تلاش جریان‏های انحرافی برای دستیابی به مجلس نهم

سبحانی‎نیا در رابطه با استفاده از منابع مالی مختلف از سوی جریان‌های انحرافی برای حضور در انتخابات مجلس نهم، گفت: بدون شک این جریان انحرافی، برای انتخابات مجلس نهم هم برنامه‌ریزی می‎کند؛ بنابراین این جریان که خود را متولی برخی امور کشور می‏داند، معتقد است که توانسته در جامعه نفوذ کند. برهمین اساس در تلاش است تا با تکیه به شیوه‎های مختلف، در مجلس هم جایگاهی  کسب کند و البته در قدم بعدی هم این جریان انحرافی، انتخابات ریاست جمهوری را مدنظر دارد.

"صادق آملی لاریجانی"  رئیس قوه قضائیه در جلسه روز چهارشنبه -۲۱اردیبهشت ماه- مسئولان عالی قضایی اعلام کرد: جریان انحرافی در مفاسد اقتصادی غوطه‌ور است. در همین راستا، "احمد جنتی" دبیر شورای نگهبان نیز در خطبه‏های نماز جمعه -۲۳اردیبهشت ماه- تهران بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات گروه انحرافی را مقدمات انتخابات سال جاری دانست و گفت: جذب و توزیع برخی پول‌ها توسط این گروه از چشم مردم پوشیده نیست؛ مردم در صورت لزوم به حساب اینها خواهند رسید.

نظرات بینندگان