arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵

نظارت ۲۴ ساعته نوروزی بر مواد غذایی

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از نظارت 24 ساعته در ایام نوروز بر مواد غذایی و کالاها خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از نظارت 24 ساعته در ایام نوروز بر مواد غذایی و کالاها خبر داد.

وحید مرندی مقدم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: سازمان ملی استاندارد در جهت آسایش خاطر هموطنان عزیز در ایام نوروز برای خرید و استفاده از مواد غذایی و کالاها، طرح نوروزی خود را در سراسر کشور با استفاده از نیروهای مجرب و متعهد به اجرا درآورده است.
 
معاون سازمان ملی استاندارد همچنین گفت: هموطنان درصورت مشاهده هر گونه تخلف فروشندگان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی و کالا در زمینه استاندارد می‌توانند مراتب را با شماره تلفن گویای 1517 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.
 
مرندی مقدم همچنین تصریح کرد: هموطنان برای اطمینان خاطر از استاندارد بودن مواد غذایی، مواد مصرفی و کالاها، می‌توانند کد 10 رقمی آان را به شماره 10001517 به صورت رایگان پیامک کنند و پس از چند ثانیه از استاندارد بودن آن آگاه شوند.
 
معاون سازمان ملی استاندارد همچنین به عملکرد این سازمان در سال 1394 در قالب طرح طاها اشاره کرد و گفت: در این طرح 350 هزار بازرسی از مراکز عرضه اعم از خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و فروشگاه زنجیره‌ای صورت گرفت که طی آن 250 علامت جعل استاندارد و جعل رتبه انرژی کشف شد.
 
وی هزینه این بازرسی‌ها را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح بیش از 1000 پرونده تخلفات به دادگاه‌ها فرستاده شد. 
نظرات بینندگان