arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

قالیباف: دولت یارانه بلیت مترو را ندهد، محبوریم از مردم بگیریم

شهردار تهران گفت: اگر دولت تا پايان خرداد يارانه‌هاي بليت مترو را پرداخت نكند، مجبوريم سهم دولت را از مردم دريافت كنيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: شهردار تهران گفت: اگر دولت تا پايان خرداد يارانه‌هاي بليت مترو را پرداخت نكند، مجبوريم سهم دولت را از مردم دريافت كنيم.

محمدباقر قاليباف امروز در حاشيه مراسم رونمايي از قطارهاي نسل جديد مترو در جمع‌خبرنگاران در خصوص تعيين تكليف براي افزايش نرخ كرايه حمل و نقل عمومي در تهران گفت: اگر دولت تا پايان خرداد يارانه‌هاي حمل و نقل عمومي را بر اساس قانون پرداخت نكند، مجبوريم سهم دولت را از مردم دريافت كنيم.

وي ادامه داد: علاقه‌اي نداريم هزينه‌ بيشتري به مردم تحميل كنيم اما اگر دولت سهم يك سوم خود را از هزينه تمام شده مترو پرداخت نكند مجبوريم اين هزينه را از مردم دريافت كنيم.

شهردار تهران به لغو جلسه اخير وزارت كشور و شوراي شهر در مورد نرخ كرايه‌ها اشاره كرد و گفت: مهدي چمران رئيس شوراي شهر پيگير اين موضوع هستند و به نظر مي‌رسد دولت مشتاق است تا اين موضوع حل شود. اما اگر تا خرداد يارانه‌هاي حمل و نقل عمومي از سوي دولت پرداخت نشود مصوبه شوراي شهر را اجرايي مي‌كنيم.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه محمودي معاون عمراني استاندار تهران ادعا کرده يارانه حمل و نقل پرداخت شده است، گفت: معاونت عمراني استانداري مسئوليتي در قبال پرداخت کردن و يا پرداخت نکردن يارانه حمل ونقل ندارد و اين موضوع را وزارت کشور پيگيري مي‌کند و اگر دولت آن را پرداخت کند به‌طور قطع افزايش هزينه‌اي اتفاق نمي‌افتد.

قاليباف همچنين به رونمايي از قطارهاي نسل جديد مترو اشاره كرد و گفت: امروز 5 قطار جديد به ناوگان اضافه مي‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: تا پايان سال جاري 31 قطار ديگر وارد خطوط مترو مي‌شود. با اين اقدام ظرفيت حجم جابه‌جايي مسافر در مترو از 2 ميليون در روز به 3 ميليون در روز افزايش مي‌يابد.

به گفته شهردار تهران، تا سال آينده ظرفيت جابه‌جايي مسافر در مترو به 4 ميليون مسافر در روز مي‌رسد و سعي خواهيم كرد در بخش عمراني ساخت تونل را از سالي 15 كيلومتر بيشتر كنيم.

وي همچنين از راه‌اندازي 11 ايستگاه مترو تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته هر ماه يك ايستگاه مترو به بهره‌برداري مي‌رسد.

شهردار تهران با بيان اينكه علاوه بر اين امسال چند كيلومتر به خطوط مترو اضافه مي‌شود، اضافه كرد: در خط يك و در جنوبي‌ترين نقطه آن ايستگاه كهريزك تا ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

قاليباف در بخش ديگر سخنانش در خصوص اسكان حادثه‌ديدگان آوار بلوار فردوس گفت: در اين زمينه ابلاغ كرده‌ايم تا به مدت يك ماه به اين خانواده اسكان موقت داده شود تا خسارات جبران شود و مشكلات در اين زمينه حل شود.
برچسب ها: قالیباف ، مترو ، دولت
نظرات بینندگان