arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

"بشار اسد، مسئول سرکوب خشونت بار معترضین"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر خبر داد:

وزرای خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند در صورتی که حکومت سوریه رویکرد خود در سرکوب معترضان را تغییر ندهد به زودی اقدامات تازه‌ای علیه دمشق انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه را مسئول سرکوب خشونت بار معترضان دانست.
این در حالی است که از آغاز سرکوب اعتراضها در سوریه تاکنون اتحادیه اروپا و آمریکا تحریمهایی علیه حکومت و مقامهای این کشور اعمال کرده‌ اند، ولی در این تحریمها نامی از بشار اسد نبوده است.
 
هیلاری کلینتون که در یک کنفرانس خبری به همراه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت می‌کرد، گفت: بشار اسد، رییس جمهور سوریه، از اصلاحات سخن می‌ گوید، اما سرکوبهای شدید، نیات واقعی او را نشان می‌دهند.
 
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت: در روز های آینده گام های بیشتری (در زمینه اقدام علیه حکومت سوریه) بر خواهیم داشت.
 
در همین زمینه، کاترین اشتون نیز به مقام های سوریه هشدار داد که شرایط کنونی در سوریه "اضطراری" است و اگر قرار است تغییری در این کشور صورت بگیرد زمان آن هم اکنون است.
 
کاترین اشتون گفت: می دانیم که وضعیت بسیار حساسی است و در شرایطی قرار داریم که نیاز است همه گزینه ها را بررسی کنیم. اقداماتی در ساعات و روز های آینده انجام خواهد شد.
 
در همین زمینه "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید، به مقام های سوریه هشدار داد که زمان برای اجتناب از تحریمهای تازه در حال تمام شدن است.
 
یک دیپلمات اروپایی نیز به رویترز گفت: احتمال تحریم بشار اسد به دلیل نقض حقوق بشر افزایش یافته است. او در مسیر درستی حرکت نمی کند، به همین دلیل احتمال تحریم او خیلی بیشتر شده است.
 
در همین حال، دیپلمات های اروپایی می گویند، سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیروز سه شنبه در خصوص تحریم بشار اسد مذاکره کرده اند، ولی تصمیم گیری در این خصوص به نشست هفته آینده وزیران امور خارجه این اتحادیه موکول شده است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه‌ شنبه در خصوص اضافه کردن بشار اسد به فهرست سیزده نفره مقامات سوری مورد تحریم گفتگو کردند. این افراد با اتهام دست داشتن در سرکوب معترضان سوری مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند.
 
یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفته است، مذاکرات در حال ادامه است و تصمیم دراین خصوص در دستور نشست آتی وزیران خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه در بروکسل قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
0
1
مرگ بر دیکتاتور.با آرزوی موفقیت مردم سوریه.قلب و روح هر ایرانیه آزاده با شماست.البته این حرفها ربطی به سیاستهای کثیف اروپا و آمریکا نداره.
نظرات بینندگان