arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵

آلمان دو مظنون مرتبط با بمب گذارهای بروکسل را دستگیر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجله آلمانی اشپیگل روز جمعه بدون ذکر منبع اعلام کرد: پلیس این کشور دو مظنون مرتبط با بمب گذار های انتحاری در بروکسل که منجربه مرگ 31 نفر شد را دستگیر کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، این مجله نوشت : یکی از بمب گذاران روز چهارشنبه در نزدیکی فرانکفورت دستگیر شده و وی کمی پیش از بمب گذاری ها دو پیامک دریافت کرده بود که اسم خالد البکراوی را که به گفته پلیس بلژیک خود را در ایستگاه متروی بروکسل منفجر کرده است، شامل می شد. 

وزارت کشور آلمان از اظهار نظر فوری در مورد این گزارش اشپیگل خودداری کرد. بمب گذاری های ایستگاه مترو و فرودگاه بروکسل بدترین نوع حوادث تروریستی در طول تاریخ بلژیک محسوب می شود. 

اشپیگل نوشت : این پیام ها شامل حرف 'پایان ' به فرانسوی بود و سه دقیقه پیش از انفجار ایستگاه متروی مایلبیک بروکسل در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا دریافت شده بود. 

این حملات که مسئولیت آن را گروه داعش به عهده گرفت نگرانی های موجود درمورد خلاء های امنیتی برون مرزی را که به شبه نظامیان متولد اروپا اجازه می دهد پس از طرح ریزی حملات از دستگیر شدن بگریزند، تشدید کرده است. 
رئیس پلیس فدرال آلمان گفت : داعش ظاهرا مایل به انجام حملات 'تماشایی'همزمان با تشدید فشار وارده بر این گروه در عراق و سوریه است. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان