arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

نظام پزشکی: تعرفه را واقعی تر ببینید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: شورای عالی بیمه تعرفه ها را واقعی تر ببیند.
 
به گزارش انتخاب؛ رییس کل سازمان نظام پزشکی، دکتر سید شهاب‌الدین صدر در حاشیه پنجمین سمینار سراسری اخلاق پزشکی با بیان این مطلب گفت: وضع اعتبارات حوزه سلامت امسال خوب است و شورای عالی بیمه باید رشد مناسبی را برای تعرفه‌های درمان در نظر گیرد.

وی با اشاره به موضوع افزایش تعرفه‌های درمان افزود: پیشنهاد وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌های سرپایی و بستری حدود 28 درصد است که اگر به صورت کلی در نظر گرفته شود ، رشد تعرفه‌ها حدود 13 درصد خواهد بود.

وی نظر شورای عالی بیمه را برای افزایش تعرفه ها در بخش خصوصی 7 درصد و در بخش دولتی 9 درصد اعلام کرد و گفت: البته این میزان افزایش تعرفه‌ها با پیشنهاد13 درصدی وزارت بهداشت فاصله دارد.

صدر با اشاره به افزایش حدود60 درصدی اعتبارات حوزه سلامت در بودجه سال90 گفت: به این ترتیب اعتبارات حوزه سلامت از حدود ده هزار میلیارد تومان در سال 89 به حدود 16 هزار میلیارد تومان در سال 90 افزایش یافته است و با تلاش شورای عالی بیمه امکان رفع کمبودها وجود دارد.

وی افزود: با افزایش اعتبارات حوزه سلامت ، شورای عالی بیمه می‌تواند تعرفه‌های درمان را به ویژه در بخش دولتی ، واقعی‌تر درنظر گیرد تا هزینه‌ها به مردم تحمیل نشود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: با توجه به افزایش اعتبارات حوزه سلامت ، وضع حوزه سلامت از نظر اعتبارات مناسب است.

صدر افزود:‌ سهم مردم از هزینه های درمان تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به30 درصد کاهش یابد که هم اکنون این سهم در حدود60 درصد است و با اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه امسال ، این رقم به50 درصد خواهد رسید .

وی علت تاخیر در اعلام تعرفه‌های درمان امسال را موضوع ادغام وزارت رفاه و وزارت کار بیان کرد و گفت: باید ساختار جدیدی در دوره جدید تعریف شود و به این علت در اعلام تعرفه ها شاهد تاخیر بوده ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود:‌ مکرر اعلام شده است که پزشکان نباید تا زمان اعلام رسمی تعرفه‌ها به افزایش تعرفه‌ها اقدام کنند و در این زمینه تذکراتی می دهیم و هیئت های انتظامی سازمان با این اقدام برخورد می کنند

نظرات بینندگان