arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

جوانفکر: نماینده های مجلس مسئولان پارلمانی دستگاه های اجرایی را تحقیر می کنند

بخش مهمی از تعامل قوای مقننه و مجریه از طریق همکاری و همفکری میان معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مهم اجرایی کشور با نمایندگان محترم مجلس انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران در سرمقاله خود با عنوان«حرمت میهمان» به قلم علی‌اکبر جوانفکر نوشت:

 *بخش مهمی از تعامل قوای مقننه و مجریه از طریق همکاری و همفکری میان معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مهم اجرایی کشور با نمایندگان محترم مجلس انجام می‌شود.

*گزارش‌های مختلفی در دست است که نشان می‌دهد در صحن مجلس، بعضاً برخوردهای مناسب و قابل قبولی با معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد. برخوردهای تند همراه با سر و صدای بلند و توهین و تحقیر نسبت به مسئولان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی، هیچ نسبتی با شئون نمایندگی و جایگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت ندارد.

*مواجهه فیزیکی یکی از نمایندگان مجلس با معاون یک وزارتخانه در هفته گذشته که پس از برخورد تند لفظی این نماینده محترم با وی صورت گرفت، علاوه بر آن‌که به موقعیت مجلس آسیب می‌زند، انگیزه و رغبت مسئولان اجرایی را برای حضور در مجلس و همکاری مشترک از بین می‌برد و همدلی و صمیمیت میان آنان را که لازمه پیشبرد امور است کمرنگ می‌سازد.

*انتظار طبیعی و بدیهی آن است که هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با وسواس و دقت بسیار به اینگونه موارد رسیدگی کند و مانع از دلسردی و رویگردانی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و به تبع آن توقف همکاری‌های ضروری میان دولت و مجلس شود.
برچسب ها: جوانفکر
نظرات بینندگان