arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵

اسلام آباد: داعش در بلوچستانِ پاکستان حضور ندارد

فرمانده نیروهای مرزی پاکستان گفت: داعش در بلوچستان حضور ندارد البته شبه‌نظامیان لشکر خراسان در مرزهای بلوچستان و افغانستان فعال هستند که خود را داعش معرفی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروهای مرزی پاکستان گفت: داعش در بلوچستان حضور ندارد البته شبه‌نظامیان لشکر خراسان در مرزهای بلوچستان و افغانستان فعال هستند که خود را داعش معرفی می‌کنند.

به گزارش انتخاب؛ ژنرال «شیر افگن» فرمانده نیروهای مرزی بلوچستان در گفت و گو با خبرنگاران در «کویته» اظهار داشت: رسانه‌ها خبر حضور داعش در ایالت‌های مختلف پاکستان را منتشر می‌کنند اما اطمینان می‌دهم داعش نتوانسته در بلوچستان نفوذ پیدا کند.

شیرافگن تأکید کرد: فرهنگ و سنت مردم بلوچستان طوری است که گروه‌هایی مثل داعش نمی‌توانند در این ایالت مخفی شوند.

به گزارش داون، فرمانده نیروهای مرزی بلوچستان گفت: عوامل خارجی از جنبش‌های جدایی‌طلب و جاسوسانی چون بوشن یادیو حمایت می‌کنند.

وی افزود: ارتش با توجه به اطلاعات به دست آمده از سازمان اطلاعات عملیات‌های موفقیت‌آمیزی در نقاط مختلف بلوچستان انجام داده و امنیت نسبی در این ایالت برقرار شده است.

چندی پیش سازمان اطلاعات پاکستان با هشدار درباره نفوذ داعش در این کشور نظارت بر دانشگاه‌ها و مدرسه‌های دینی برای جلوگیری از فرار تکفیری‌ها به سوریه را تشدید کرده است.
رسانه های پاکستان خبری منتشر کردند که طبق آن زنی به نام بشری که فارغ‌التحصیل دانشگاه پنجاب است و سرپرستی یک مدرسه دینی را به عهده داشت به همراه فرزندانش به داعش در سوریه پیوسته است.

گزارش ها حاکی از این است که خانواده‌های پیرو مذهب دیوبند که شاخه‌ای از وهابی‌ها و سلفی‌ها هستند تمایل زیادی برای پیوستن به داعش دارند و در حال حاضر جهاد در سوریه را وظیفه شرعی خود می‌دانند.

داعش با کمک لشکر‌جهنگوی، طالبان و القاعده در حال افزایش نفوذ خود در پاکستان است این در حالی است که وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: بیشترین عملیات‌های تروریستی در سال 2015 در این کشور مربوط به داعش می‌باشد که البته در برخی موارد به نام لشکر جهنگوی و طالبان تمام شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان