arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

تجاوز جنسی بازجویان به زندانیان

دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین از تجاوز جنسی چهار تن از بازجویان به یک فعال سیاسی به دنبال خودداری وی از عذرخواهی تلویزیونی از پادشاه بحرین خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نبیل رجب روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: عبدالهادی خواجه فعال سیاسی بحرینی به دنبال مخالفت با عذرخواهی تلویزیونی از پادشاه بحرین از سوی چهار تن از بازجویان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

به گزارش انتخاب، وی افزود: همچنین آثار شکنجه شدید در یکی از مراکز پلیس بر بدن مطر ابراهیم مطر و جواد فیروز دو تن از نمایندگان مستعفی پارلمان بحرین از جمعیت شعی الوفاق نیز مشاهده شده است.

این فعال حقوق بشر بحرین با تأکید بر اینکه مطر و فیروز تاکنون نتوانسته اند با خانواده یا وکلایشان دیدار کنند؛ اظهار داشت: معترضانی که احکام علیه آنها صادر شده است، فقط در دادگاه با وکلای خودشان دیدار کرده اند. همچنین به وکلا فرصت کافی برای بررسی مسایل داده نشده است.

رجب پیش بینی کرد: در صورتی که جامعه جهانی به حکومت بحرین برای توقف سرکوب و نقض حقوق بشر علیه مردم فشار نیاورد دهها تن از فعالان، وبلاگ نویسان، جوانان، شخصیت های سیاسی و حقوقدانان بحرینی در روزهای آینده دستگیر خواهند شد.

دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به این که رژیم بحرین براساس کشتار و سرکوب بر مردم حکومت می کند؛ در باره استعفای ۱۸ نماینده عضو جمعیت الوفاق تأکید کرد: به دنبال این مساله پارلمان ۴۰ نفری بحرین از مشروعیت ساقط شده و غیر قانونی است.

رجب اظهار داشت: متأسفانه کسانی که بر کشور حکومت می کنند فاقد مشروعیت هستند و براساس سرکوب، کشتار و دستگیری، بر مردم حکم می رانند و این در حالی است که هیچ احدی نمی تواند مسوولان بحرین را به علت ارتکاب جنایات ضدانسانی مورد محاکمه قرار دهد.

دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین بر ضرورت برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در همه حوزه ها تأکید کرد و اظهار داشت: این امر ضروری است؛ به ویژه که بقیه نمایندگان از طریق شعبه هایی به پارلمان راه یافته اند که انتخابات در آنها با تقلب فراوان برگزار شده است.

رجب افزود: رژیم حاکم پس از در پیش گرفتن سیاست پاکسازی فرقه ای و اخراج و دستگیری افراد به علت پیروی از مذهب خاصی، درصدد به حاشیه راندن نمایندگان شیعه در پارلمان است و این امر باعث شده است تا شکاف میان مردم و حکومت روز به روز بیشتر شود.

وی گفت: دولت آمریکا به حکومت بحرین برای ارتکاب سرکوب ملت که برای دستیابی به دموکراسی و آزادی قیام کرده اند؛ چراغ سبز داده است.
نظرات بینندگان