arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵

تایلند: احتمال حملات تروریستی توسط اویغورها و چچنی ها وجود دارد

وزیر دفاع تایلند گفت که نظارت بر این دو گروه از گردشگران به دلیل استفاده از گذرنامه جعلی آغاز شده بود و پلیس مهاجرت و سایر نهادهای امنیتی این گروه ها را رصد می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پراویت وونگسوون' وزیر دفاع تایلند روز پنجشنبه دستور داد نظارت بر گردشگران اویغور و چچن با این احتمال که ممکن است با گذرنامه های جعلی وارد تایلند شده و یا برای حملات تروریستی اقدام کنند، افزایش یابد.

به گزارش «انتخاب»، وزیر دفاع تایلند گفت که نظارت بر این دو گروه از گردشگران به دلیل استفاده از گذرنامه جعلی آغاز شده بود و پلیس مهاجرت و سایر نهادهای امنیتی این گروه ها را رصد می کنند.

به نوشته تارنمای 'بانکوک پست'، وی گفت که دو نظریه در مورد گردشگران اویغور و چچن وجود دارد؛ یا این افراد با گذرنامه جعلی وارد تایلند می شوند تا به کشور دیگری از این مسیر سفر کنند و یا بدنبال راه اندازی حملات تروریستی هستند.

معبد 'آراوان' هندوها در بانکوک پایتخت تایلند شهریور ماه سال گذشته شاهد چند انفجار بود که در نتیجه 22 تن کشته و بیش از 150 تن دیگر زخمی شدند. در اوایل پیگیری دو مرد اویغور متهم به این بمب گذاری ها شدند.

این دو نفر ابتدا این ادعا را تکذیب کردند اما دادگاه 'بلال محمد' 31 ساله و 'میرایلی یوسف' 26 ساله قرار است ماه جاری میلادی برگزار شود.

برخی کارشناسان امنیتی معتقدند این انفجار در تلافی بازگرداندن اجباری بیش از 100 اویغور از تایلند به چین و در پاسخ به سرکوب باندهای قاچاق انسان اتفاق افتاده است.

پلیس تایلند چند ماه پیش به نقل از اطلاعات سازمان امنیت فدرال روسیه در مورد حمله به منافع روسیه در بانکوک هشدار داده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان