arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

تسهيلات جديد دولت آمريكا براي ارايه رواديد به ايرانيان

دولت آمريكا در سياست هاي ارايه ويزا به جوانان و دانشجويان ايراني تسهيلات جديدي قايل شده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمريكا در سياست هاي ارايه ويزا به جوانان و دانشجويان ايراني تسهيلات جديدي قايل شده است .

به گزارش انتخاب به نقل از عصرایران، وزارت امور خارجه آمريكا روز جمعه اعلام كرد كه در سياست ارايه ويزا به دانشجويان ايراني تسهيلات جديد قايل مي شود.

بر اساس اين تغييرات كه از 20 ماه مي ( جمعه = 30 ارديبهشت 1390) اعمال شده است به جوانان ، دانشجويان و ديدار كنندگان ايراني ويزاي 2 ساله با امكان ورودهاي مكرر به خاك ايالات متحده داده خواهد شد .

پيش از اين دولت آمريكا به ايرانيان متقاضي  ويزاي 3 ماهه مي داد و براي ورود مجدد به خاك ايالات متحده براي اين قبيل دانشجويان و بازديدكنندگان ايراني نياز به اخذ رواديد مجدد بود .

بر اساس اين تغيير جديد از تاريخ 20 مي به بعد ، متقاضیان ایرانی دارندۀ شرایط برای روادید در رده های  F, J و M و وابستگان آنها به منظور تحصیل و تحقیق در رشته های غیر حساس و غیر فنی، برای دریافت روادیدهای دوساله با امکان ورود مکرر واجد شرایط خواهند بود.

هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا روز گذشته همزمان با اعمال قانون جديد ارايه رواديد به بازديدكنندگان ايراني با اشاره به اينكه تغييرات جديد خواسته ايرانيان و سياست هاي دولت باراك اوباما در قبال افزايش ارتباطات با مردم ايران را برآورده مي كند ، افزود كه اين تغيير نشانه اين است كه ايالات متحده آمريكا به نگراني هاي مردم ايران گوش مي دهد و به آنها توجه مي كند.
نظرات بینندگان