arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۱۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

پاسخ ولایتی به منتقدین شراکت ایران و روسیه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا شریکی مطمئن تر از روسیه در دنیا هست که مواردی که آنها مطرح کردند به ما بدهد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا شریکی مطمئن تر از روسیه در دنیا هست که مواردی که آنها مطرح کردند به ما بدهد؟

به گزارش انتخاب، علی اکبر ولایتی شب گذشته در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما  در پاسخ به منتقدان گفت: آیا شریکی مطمئن تر از روسیه در دنیا هست که مواردی که آنها مطرح کردند به ما بدهد؟

وی تصریح کرد: روس ها با تأخیر نیروگاه هسته ای بوشهر را به ما تحویل دادند اما دادند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کار روس ها در خصوص اس 300 بالأخره انجام خواهد شد و با وجود اختلافات حقوقی همانطور که رئیس جمهور این کشور وعده داده است این قضیه انجام خواهد شد اما کدامیک از کشورهای اروپایی حاضر هستند که به ما یک گلوله بدهند.

ولایتی با اشاره به قرارداد تحویل سوخو 30 به ایران گفت: همانطور که وزیر دفاع صحبت کرده و پوتین هم وعده کرده، این موضوع انجام خواهد شد اما آمریکایی ها  که ادعای مذاکره دارند می گویند که ما نمی گذاریم روسیه به ایران سوخو بدهد، باید مقایسه کرد و دید که کدامیک به ما نزدیکتر هستند.

وی در خصوص بازگشت روس ها از سوریه گفت: آنها از اول اعلام کردند که مدت محدودی در سوریه خواهند ماند و ما پیش بینی می کردیم که این مدت سه ماه باشد اما آنها شش ماه ماندند و بالأخره آنها هم به دنبال منافع خود هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
3
خدایی روسیه باید دیگه چیکار کنه تا یفهمید به کمونیستهای بی خدا نمیشه اعتمائ کرد...شهر های ما را گرفت و قراردادهای ننگین به ما تحمیل کرد..در جنگ که کمک صدام بود..امضا کننده تحریمها بود.بوشهر و نیروگاهش را تحویل داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
7
آقای دکتر فقط کتاب تاریخ ننویس تاریخ هم بخوان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
4
اگر از روسیه یک پیچ بخواهیم. از ما قیمت بنز را می گیرد و پس از دهه ها، پیچ هرز زنگ زده تحویل مان میدهد.
آن زمان که S300 را تحویل ما بدهد، ما خودمان تکنولوژی ساخت بهتر از آن را کسب کرده ایم.

حضرت علي عليه‌السلام: (غررالحكم/ص٣٢٤)
بر دوستي كسي كه به عهد و پيمان خود وفا نمي‌كند اعتماد نكن.
مراد
|
Russian Federation
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
5
آقای ولایتی شما چه زمانی قرار است بازنشسته شوید؟؟؟
ناشناس
|
China
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
4
اگر باج هایی که به روسیه میدهیم به اروپا و امریکا هم بدهیم آنها هم به ما هواپیما و موشک میدهند.
امریکا دشمن است و حاضر شده با ما کنار بیاید اما روسیه دوست برای هر همکاری جزیی باج طلب میکند. چطور است بد عهدی امریکا بعد از برجام موجب حمله به مدافعان مذاکره است اما بد عهدی روسها موجب انتقاد از حامیان رابطه با روسیه نمیشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
3
شما با روس ها ندار هستید.خیلی به آن ها اعتماد می کنید با وجود این که تجربه تاریخی تلخی در مورد روس ها در مواردی مثل نیروگاه بوشهر وجود دارد.ولی با غربی ها مشکل دارید در حالی که بنظر قابل اعتماد ترند چرا؟؟؟؟
نظرات بینندگان