arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

الشباب به قرارگاه پلیس کنیا حمله کرد

پلیس کنیا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حدود 100 تروریست به قرارگاه پلیس در منطقه «دیف» در شمال شرقی کنیا یورش بردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تروریست های الشباب روز یکشنبه با حمله به قرارگاه پلیس کنیا در نزدیکی مرز سومالی، 3 مامور پلیس را زخمی کردند و مغازه های اطراف را به آتش کشیدند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه از نایروبی، پلیس کنیا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حدود 100 تروریست به قرارگاه پلیس در منطقه «دیف» در شمال شرقی کنیا یورش بردند.

در این بیانیه آمده است: ماموران پلیس در برابر حمله الشباب مقاومت کردند، اما در نهایت تروریست ها موفق شدند وارد قرارگاه شوند.

عناصر رادیکال الشباب، گروهی تروریستی در سومالی هستند که در ماه های اخیر چندین بار قرارگاه های پلیس در مناطق تحت کنترل این گروه در نزدیکی مرز سومالی را هدف قرار داده اند.
این گروه از زمان ورود نیروهای ویژه اتحادیه آفریقا به سومالی در سال 2011، کنیا را آماج حمله های خونبار خود قرار داده است. نیروهای مزبور برای مقابله با تروریست های الشباب در آن سال وارد سومالی شدند.

در این میان، کنیا ژانویه گذشته متحمل شکست نظامی سنگینی از قبل حمله تروریست های مسلح الشباب به یک پایگاه اتحادیه آفریقا در جنوب غربی سومالی شد.

حدود 200 نفر از صلحبانان کنیایی اتحادیه آفریقا در آن پایگاه مستقر بودند و براساس اعلام الشباب، تقریبا یکصد سرباز کنیایی در جریان حمله آن زمان کشته شدند.

نایروبی رقم کشته شدگان این حمله را اعلام نکرده، اما منابع امنیتی منطقه ای گفته اند آمار اعلام شده الشباب، موثق است.

الشباب از سال ۲۰۱۲ بخشی از شبکه تروریستی القاعده شده ‌است. این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل داشت، اما در سال 2015 شهرهای بزرگ این کشور را از دست داد و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود نگه داشت. شمار جنگجویان الشباب در سال 2014 بین 7 تا 9 هزار نفر برآورد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان