arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

رایزنی های دی میستورا در اردن درباره مذاکرات صلح سوریه

دی میستورا و جوده در دیدار خود، تحولات مربوط به سوریه و تلاش ها برای رسیدن به فهم مشترک در مورد روند انتقال سیاسی و در رأس آن مذاکرات ژنو که قرار است 13 آوریل (25 فروردین) برگزار شود را بررسی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه امروز «یکشنبه» با «ناصر جوده» وزیر امور خارجه اردن در مورد اهمیت حمایت و موفقیت مذاکرات صلح سوریه در امان پایتخت اردن بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش«انتخاب» به نقل از خبرگزاری فرانسه، دی میستورا و جوده در دیدار خود، تحولات مربوط به سوریه و تلاش ها برای رسیدن به فهم مشترک در مورد روند انتقال سیاسی و در رأس آن مذاکرات ژنو که قرار است 13 آوریل (25 فروردین) برگزار شود را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه اردن در این دیدار بر پایبندی کشورش به حمایت از تلاش ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه و موضع امان برای رسیدن به راه حلی که تضمین کننده امنیت و آرامش و یکپارچگی خاک سوریه با مشارکت تمام افشار ملت این کشور باشد، تاکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه روز پنجشبنه اعلام کرد که مذاکرات صلح این کشور 13 آوریل (25 فروردین) برگزار خواهد شد.

وی گفت: پیش از شروع مذاکرات به دمشق و تهران خواهد رفت و طی روزهای آینده با مسئولان ترکیه در اروپا ملاقات خواهد کرد.

روزنامه الوطن سوریه نیز اعلام کرد که دی میستورا روز یکشنبه در سفری دو روزه وارد دمشق می شود.

طبق اعلام سازمان ملل، دور جدید مذاکرات سوریه باید به تشکیل هیئت انتقالی پیش از تابستان و سپس برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در طی 12 ماه آینده منجر شود.

مذاکرات اخیر صلح سوریه در تاریخ 24 مارس بدون هیچ پیشرفت واقعی برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در ارتباط با جنگ ویرانگر سوریه که از پنج سال پیش ادامه دارد، پایان یافت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان