arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵

تروریست های القاعده بخش هایی از ابین یمن را اشغال کردند

منابع یمنی روز دوشنبه اعلام کردند که تروریست های القاعده شهرستان «محفد» در استان ابین واقع در جنوب یمن به اشغال خود درآوردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع یمنی روز دوشنبه اعلام کردند که تروریست های القاعده شهرستان «محفد» در استان ابین واقع در جنوب یمن به اشغال خود درآوردند.

به گزارش انتخاب به نقل ازپایگاه خبری المسیره یمن به نقل از منابع محلی، تروریست های القاعده با حمله به مقرهای نظامی این شهرستان را به کنترل خود درآوردند.

پیشتر تروریست های القاعده 20 فوریه (اول اسفندماه) نیز شهرستان «احور» در استان ابین را به اشغال خود درآورده بودند.

تروریست های القاعده با کمک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تاکنون بخش های وسیعی از استان ابین یمن را اشغال کرده اند.

استان ساحلی ابین در جنوب شرق صنعا پایتخت یمن قرار دارد.

در حالی گروه تروریستی القاعده بخش هایی از جنوب یمن را به اشغال خود در آورده است که شماری از دیپلمات ها و مقام های یمنی پیشتر اعلام کرده بودند که جنگ عربستان علیه یمن به منظور گسترش و توسعه اقتصادی گروه تروریستی القاعده و در نتیجه افزایش خطر این گروه بوده است.

به گزارش رویترز، نزدیک به یکهزار فرد مسلح وابسته به القاعده در شهر مکلا استان حضرموت واقع در جنوب یمن حضور دارند و این گروهک تروریستی برای ساکنان این شهر مالیات وضع کرده و برای دریافت عوارض از کشتی ها نیز از قایق های تندرو مجهز به موشک استفاده می کنند.

از دیگر منابع مالی گروه تروریستی القاعده در یمن شرکت های نفتی است که القاعده یک میلیون و 400 هزار دلار از آنها کسب درآمد می کند و علاوه بر آن، این گروهک نزدیک به 2 میلیون دلار نیز روزانه از مالیات بر سوخت و کالاهایی که به بندر مکلا وارد می شود، عوارض دریافت می کند.
تجاوز نظامی عربستان به یمن که تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است، به عقیده بسیاری از کارشناسان یک بن بست نظامی برای متجاوزان به شمار می رود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان