arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

بقایی: خبر انفصال من كذب محض است/من تخلفی نکردم

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تكذیب اخباری مبنی بر تایید رای دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال 4ساله او از خدمات دولتی، اظهار كرد: این خبر كذب محض است؛ زیرا اساسا تخلفی صورت نگرفته، مضاف بر این‌كه حكم قطعی نیست و قابلیت تجدیدنظرخواهی را داراست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تكذیب اخباری مبنی بر تایید رای دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال 4ساله او از خدمات دولتی، اظهار كرد: این خبر كذب محض است؛ زیرا اساسا تخلفی صورت نگرفته، مضاف بر این‌كه حكم قطعی نیست و قابلیت تجدیدنظرخواهی را داراست.

به گزارش ایسنا، حمید بقایی در حاشیه نشست خبری امروز افزود: از مدت‌ها پیش و 10 سال قبل به این طرف دیوان عدالت اداری احكام متعددی را مبنی بر خروج آثار تاریخی از فهرست ثبت ملی صادر كرده است كه این احكام مربوط به دوره‌های گذشته است و به ما هم ربطی ندارد.

بقایی افزود: در دوره خود بر اساس بخش‌نامه‌ای كه صادر كردیم،‌ اعلام كردیم كه هر جا دیوان حكم دهد، اجرا می‌كنیم؛‌ ضمن این‌كه وقتی دیوان حكمی را صادر می‌كند، عملا ثبت ملی ما را ملغی می‌كند و بر همین اساس بود كه دیوان درباره سرای دلگشا حكم داد و آن‌را از فهرست ثبت آثار ملی خارج كرد.

سرپرست مناطق آزاد كه از پیش از انتصاب به این سمت و از ابتدای دولت دهم ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و در دولت نهم نیز قائم مقامی این سازمان را برعهده داشت، ادامه داد: در حكم صادره از دیوان عالی كشور كه اعلام شده ما از اجرای حكم استنكاف كردیم، در حقیقت برخروج از ثبت یكی از آثار در شیراز استناد دارد كه ما اعلام كردیم این حكم را قبلا اجرا كرده‌ایم و بخشنامه هم كردیم كه فرد شاكی می‌تواند برود حقوق مالكانه خودش را احیا كند.

وی در بخش دیگری از سخان خود با بیان این كه تاكنون هیچگونه اخطاریه‌ای از مجاری قانونی دریافت نكرده است،‌ حق اعتراض و تجدیدنظرخواهی را برای خود محفوظ دانست و افزود: وقتی دیوان حكمی را صادر می كند، خود به خود ثبت آثار ملی ما را ملغی می‌كند؛ زیرا به موجب آن ثبت ملی آثار در میراث فرهنگی ممنوع است.

بقایی ادامه داد: ‌بسیاری از كارشناسان و دست‌اندركاران میراث فرهنگی معتقدند با انجام این كار و ادامه این روند بسیاری از آثار تاریخی و باستانی كشور لطمه می‌بیند و میراث فرهنگی كشور تخریب می شود.

وی درعین حال با بیان این‌كه رای صادره از سوی شعبه اول تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ناشی از تخلف نیست و مربوط به خروج آثار از ثبت میراث فرهنگی كشور است، اظهار كرد: ظاهرا یكی از قضات رسیدگی نیز به دنبال مستنداتی كه ارائه كردیم، این اشتباه را پذیرفته است.
برچسب ها: بقایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
0
0
aghaye baghayi har kari ke delet khast ba mirase farhangi,bastanshenasi va...kardid hala bayad javab bedahid
نظرات بینندگان