arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

حذف صفرهای پول ملی آثار تورمی ندارد

كاستن تعداد صفرهاي پول ملي فقط ضريب تبديل كالا به واحد پولي را ساده تر مي كند و در كاهش چاپ اسكناس و امور حسابداري و حسابرسي مؤثر بوده و هيچ گونه تأثيري بر تورم نخواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كاستن تعداد صفرهاي پول ملي فقط ضريب تبديل كالا به واحد پولي را ساده تر مي كند و در كاهش چاپ اسكناس و امور حسابداري و حسابرسي مؤثر بوده و هيچ گونه تأثيري بر تورم نخواهد داشت.

دکتر کاتب عضو هیات مدیره پست بانک ایران در گفتگویی ضمن اعلام این مطلب گفت:در ابتداي سال جاري موضوع حذف 3 يا 4 صفر از پول ملي كشور توسط مسئولان اقتصادي كشور مطرح گرديده است ؛اگرچه رئيس كل بانك مركزي فرمودند براي اجرايي شدن اين موضوع نظر مردم را خواهيم گرفت لكن بايد بدانيم آنچه در اجراي اين تضميم مهم است اینکه آيا حذف صفرها پول ملي را تقويت مي كند يا موجب تضعيف پول ملي مي گردد يا تنها در امور حسابداري و حسابرسي موثر است.

دکتر کاتب افزود: با توجه به اينكه دنيا به سمت پول الكترونيكي حركت مي كند و ايران نيز گامهاي بسيار مؤثري را در این زمینه برداشته است و پول ها نيز توسط سامانه های الكترونيكي جابجا مي شوند و در آينده نزديك ميبايست كيف پول الكترونيك را جايگزين كيف پول كاغذي كنيم. لذا با این روش به راحتي مي توانيم هر مبلغي را به حساب دوستمان يا فروشگاههاي خريد كالا واريز و كالاي مورد نظر را در اختيار بگيريم و اين حركت موجب خواهد شد خيلي از دلال ها و صرافي هاي غير مؤثر که در سراسر دنيا كار و فعاليت مي كنند حذف شده و به سمت كارهاي توليدي و مؤثر اقتصادي روي آورند.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران تصریح کرد:در حال بخش عمده ای از اهداف ایجاد دولت الکترونیک از طریق ایجاد پیشخوانهایی به نام دفاتر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در 10 هزار روستای کشور محقق گردیده است .این دفاتر به طور کامل به ارائه انواع خدمات بانکی با اخذ مجوز از پست بانک ایران می پردازند و ضمن جلوگیری از مسافرتهای غیر ضرور روستائیان به شهر ها موجب رونق و آبادانی و توسعه اقتصادی این مناطق خواهند شد.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگیهای بارز دفاتر ICT روستایی تجهیز آنها به سامانه یکپارچه و لحظه ای (ON LINE) خدمات بانکی است که در تجربه بانکداری کشور و حتی دنیا بی سابقه می باشد.
به گفته دکتر کاتب با این رویداد مهم روستائیان کشور به انواع خدمات بانکداری مدرن از قبیل :بانکداری الکترونیک ،اینترنتی ،اتصال به شبکه شتاب بانکی و بهره گیری تجهیزات بانکداری الکترونیک مانند دستگاههای خود پرداز و پایانه فروشگاهی دسترسی پیدا کرده اند.

عضو هیات مدیره پست بانک در ادامه گفت:امروزه با توسعه دفاتر پیشخوان مجموعه دولت الكترونيكي به تمامي روستاها كشور نيز كشانده شده است واین دفاتر به عنوان بازوی قوی و موثر دولت در تحقق عدالت محسوب می گردند و انواع پرداخت هاي الكترونيكي با راه اندازي ساتنا و اتاق پاياپاي الكترونيك و كيف پول الكترونيك در حال ارائه مي باشد.

وی در پایان اشاره کرد:آيا مسئولان اقتصادي بهتر نيست بجاي پرداختن به مسائل بي ثمره كه امروزه ديگر در دنيا كهنه شده است به عوامل مؤثرتري از قبيل جابجايی پول الكترونيكي و انجام خدمات كيف پول الكترونيكي بپردازند و با تقویت ارزش پول ملي تمامي ثمرات مورد نياز در حذف صفرها را نيز جبران نمايند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
1
هم اثارتورمی داردوهم جامعه ومردم را متضرر وسردرگم میکند .وبقدر کافی اقتصاد کشور متلاشی شده بس کنید اجرای این طرحهای نسنجیده را.
نظرات بینندگان