arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

«مائو كوچك» در چين ظهور كرده

زماني كه يك چهره تازه معروف شده در چين در مورد احياي شكوه و عظمت گذشته اين كشور و بازگشت به دوران پرافتخار امپراتوري هاي هان و تانگ صحبت كند و بگويد كه چين بايد اولين قدرت جهان شود طبيعي است كه سران دولت آمريكا نسبت به اين جريان و اين اظهارنظرها واكنش نشان دهند، اما خب اين بار استثنائا اين حرف ها خيلي جدي گرفته نشده است چراكه اين چهره هنوز در حال تحصيل و در واقع هنوز به دبيرستان هم نرسيده، او فقط 12 سال دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : زماني كه يك چهره تازه معروف شده در چين در مورد احياي شكوه و عظمت گذشته اين كشور و بازگشت به دوران پرافتخار امپراتوري هاي هان و تانگ صحبت كند و بگويد كه چين بايد اولين قدرت جهان شود طبيعي است كه سران دولت آمريكا نسبت به اين جريان و اين اظهارنظرها واكنش نشان دهند، اما خب اين بار استثنائا اين حرف ها خيلي جدي گرفته نشده است چراكه اين چهره هنوز در حال تحصيل و در واقع هنوز به دبيرستان هم نرسيده، او فقط 12 سال دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، هوان يي بو تنها 12 سال دارد اما حالادر شاخه محصلان حزب كمونيست چين جايگاه بالايي پيدا كرده است و وبلاگ شخصي اش كه چيان كان روي شيو به معناي «وسعت مغز انسان بيشتر از كل جهان است»، نام دارد در طي تنها چند روز بيش از 2/1 ميليون نفر بازديدكننده داشته است.

اين مورد توجه قرارگرفتن و پيشرفت اين پسر نوجوان بسيار مورد توجه رسانه هاي چيني قرار گرفته است. روزنامه هاي چيني مدعي شده اند كه نقاشي هاي اين پسربچه وقتي فقط دو سال داشت به عنوان نقاشي هاي قابل بحث در بخش خبري شبكه ملي تلويزيون چين پخش شد. او براساس ادعاي والدينش هفت ساله بود كه خواندن روزنامه «مردم» ارگان رسمي حزب كمونيست را شروع كرد و تمام صفحات و مطالب اين روزنامه را مطالعه مي كرد.

براساس گزارش شبكه خبري محلي ووهان نيوز، هوان يي بو يكي از برگزيدگان «يكصد جوان آينده دار» چين است و همين طور از سوي مسوولان اين ايالت به عنوان يكي از 10 چهره جوان اين ايالت انتخاب شده است.

 عوامل و مسايل متعددي هستند كه هوان را از ساير هم كلاسي هاي او متمايز مي كنند. او هر روز با يك علامت پنج ستاره روي بازويش سر كلاس حاضر مي شود كه در واقع درجه حزبي او است و نشان مي دهد كه وي يكي از بالاترين پست ها را در اين حزب دارد. عكس هايي كه اخيرا از اين پسر نوجوان منتشر شده با تصاوير معمول رهبران سياسي متفاوت است.

در اين عكس ها او در حال آواز خواندن، امضا دادن و سخنراني كردن در حضور هم كلاسي هايش است در حالي كه لباس دانش آموزي بر تن دارد و حتي در يك عكس او در حال بستني خوردن است. البته عكسي هم از او منتشر شده كه در آن در حال صحبت كردن و دلداري دادن به يك خانم بسيار مسن بستري در بيمارستان است. اگر كامنت هاي قرارگرفته در وبلاگ شخصي هوان را پيگيري كنيد از طيف گسترده واكنش ها، تعجب خواهيد كرد.

يكي از مشهورترين افرادي كه در اين سايت نظر داده اين است كه هوان را «ميني مائو يا مائوي كوچك» ناميده است. يك نفر ديگر اما در اين سايت نوشته است: «به نظرم اين كه كسي در اين سن پنج ستاره روي بازويش ببندد و پنج ستاره روي بازويش خالكوبي كند نشانه سلامت روحي و ذهني نيست.» مشخص نيست كه برجسته كردن اين نوجوان يك اتفاق اجتماعي است يا چنين چيزي با برنامه ريزي حزب كمونيست بوده است.

 استيو زانگ، مدير مركز مطالعات سياسي چين در ناتينگهام انگلستان در اين مورد مي گويد: «اگر ماجرا 15سال پيش رخ مي داد، مي گفتم كه قطعا اين ماجرا توسط سران حزب كمونيست چين طراحي و اجرا شده اما حالاوضع فرق كرده است، به نظرم در اينكه اين پسر نوجوان اين همه مورد توجه قرار گرفته نقش والدين او بسيار برجسته است.» اين در حالي است كه در مصاحبه اي كه پدر هوان با يكي از خبرگزاري هاي محلي چين داشته است گفته كه او و مادر هوان به پسرشان آزادي كامل داده اند و فعاليت هاي سياسي او «كاملابراساس ميل خودش است» و «او هر كاري كه دوست دارد، مي كند».
نظرات بینندگان