arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۰۳
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰
گروه‌هاي خانگي رمالي بزودي دستگيرمي‌شوند

سردار رادان: پلیس می تواند براي جمع آوری دیش، ورود به منازل هم داشته باشد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره جمع‌آوري تجهيزات ماهواره‌اي گفت: پليس براي ورود به مشاعات مجوز قانوني گرفته است و ورود نيروهاي پليس به پشت‌بام‌ها و مراكزي كه تجهيزات دريافت ماهواره به صورت آشكار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضايي و توأم با اخلاق صورت مي‌گيرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره جمع‌آوري تجهيزات ماهواره‌اي گفت: پليس براي ورود به مشاعات مجوز قانوني گرفته است و ورود نيروهاي پليس به پشت‌بام‌ها و مراكزي كه تجهيزات دريافت ماهواره به صورت آشكار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضايي و توأم با اخلاق صورت مي‌گيرد.

به گزارش انتخاب، سردار احمدرضا رادان روز يكشنبه در حاشيه همايش «پليس ملي زن و مواد مخدر» در جمع خبرنگاران درباره جمع‌آوري ماهواره‌ها اظهار كرد: جمع‌آوري تجهيزات دريافت ماهواره كار جديدي از سوي نيروي انتظامي نيست و از چند سال گذشته آغاز شده است و در بحث جمع‌آوري تجهيزات دريافت ماهواره پيوند اخلاق را نيز حاكم كرده‌ايم. به طوري كه هر چند قانون به پليس اجازه مي‌دهد كه براي اين موضوع پليس ورود به منازل هم داشته باشد اما در حال حاضر تنها ورود به مكان‌هايي كه ديش ماهواره نمايان است وارد مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين رابطه اولويت اول پليس جمع‌آوري ديش‌هاي آشكار است و پس از آن ساير ديش‌ها را جمع‌آوري خواهد كرد و فكر مي‌كنم مردم نيز اجراي قانون را از پليس مي‌خواهند و پليس نيز هيچ ترديدي در اجراي قانون نخواهد داشت.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه جمع‌آوري تجهيزات ماهواره مربوط به منطقه خاصي نيست، افزود: در هر منطقه‌اي كه بيشتر از اين تجهيزات استفاده شود پليس آن منطقه را بيشتر مورد هدف قرار مي‌دهد و در اين رابطه نيز پليس بسيار جدي است.

رادان در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا ماموران پليس مي‌توانند در صورت نبودن صاحب‌خانه وارد پشت‌بام يا غيره براي جمع‌آوري اين تجهيزات شوند، گفت: پليس براي ورود به مشاعات هم مجوز قانوني گرفته است و ورود نيروهاي پليس به پشت‌بام‌ها و مراكزي كه تجهيزات دريافت ماهواره به صورت آشكار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضايي و توأم با اخلاق صورت مي‌گيرد.

وي درباره برنامه پليس با رمال‌ها اظهار كرد: متاسفانه موضوع رمالي به واسطه فضاهايي كه ايجاد مي‌كند، گروه هدف خاصي ندارد و هم افراد كم‌سواد و بي‌سواد و در برخي موارد گروه‌هاي باسواد و صلاحيت‌دار هم مي‌توانند درگير چنين موضوعاتي شوند كه اين موضوع به واسطه تسخير روح و روان آنها است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي افزود: برخورد با فالگيرها، رمال‌ها و موضوعاتي از اين قبيل به صورت جدي در دستور كار پليس آگاهي و پليس امنيت قرار دارد كه خوشبختانه در اين رابطه باندهاي بزرگي متلاشي شده است.

وي اضافه كرد: يكي از ماموريت‌هاي پليس برخورد با افرادي است كه اقدام به رمالي، فالگيري و غيره مي‌كنند و اين موضوع پيگيري مي‌شود البته يكسري گروه‌ها در اين ‌رابطه شناسايي و دستگير شدند و گروه‌هاي ديگر كه به عنوان گروه‌هاي خانگي محسوب مي‌شوند، شناسايي شده و در آينده بسيار نزديك دستگير خواهند شد.

رادان خاطرنشان كرد: از مردم مي‌خواهيم كه دقت داشته باشند و اينگونه افراد كه در قالب فالگير، پيشگو و غيره افراد را تسخير مي‌كنند در واقع شياداني هستند كه هيچ‌گونه دانسته‌ علمي را در چنته ندارند و اقدام به فريب دادن افراد عادي و حتي صلاحيت‌دار مي‌كنند.

وي درباره برخورد با بدپوششي توسط پليس هم گفت: موضوع امنيت اخلاقي موضوعي است كه با يك هجمه به سمت ناجا آغاز شد، اما امروز نه تنها اين هجمه وجود ندارد بلكه مطالبه جدي مردم و مسئولان محسوب مي‌شود و حتي نيروي انتظامي را زير سوال مي‌برند كه چرا به وظايف قانوني خود عمل نمي‌كنند.

رادان ادامه داد: طرح زماني تشديد مي‌شود كه سرريز‌هايي را در بعضي از نقاط كشور شاهد باشيم و طبيعتا اقدامات پليس هم با توجه به وضعيت جامعه صورت مي‌گيرد كه در اين رابطه احساس مردم و مسئولان آن است كه يك مقدار سرريز در حوزه امنيت اخلاقي داشته‌ايم و گشت‌هاي پليس آماده‌باش هستند و با مقوله بدپوششي و بدحجابي برخورد خواهند كرد.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره راه‌اندازي كلانتري زن هم گفت: وجود يك كلانتري كه بخواهد امور مربوط به زنان را در پايتخت انجام دهد هيچ چيزي را به دنبال نمي‌آورد چون موضوع جغرافيا و جابه‌جايي نفرات بسيار سخت و دشوار خواهد بود در نتيجه راه‌اندازي يك پليس و كلانتري زن از اولويت‌هاي ما نيست اما در تمام كلانتري‌هاي تهران و برخي كلانتري‌هاي كلانشهرها از نيروهاي زن استفاده مي‌شود.

وي درباره پليس زن در نيروي انتظامي هم گفت: يكي از مطالبات به حق مردم در نيروي انتظامي وجود نيروي زن در ماموريت‌هاي اخير بوده است كه با حضور پليس زن ماموريت‌هاي مختلف از جمله موضوعات خدماتي، امنيتي، مراقبتي، مقابله، پيشگيري و غيره انجام شد.

رادان با بيان اينكه پليس زن در ايران از مرزها تا مناطق مختلف كشور حضور دارند، افزود: افتخارداريم كه در مرزهاي زميني و دريايي ماموران زن حضور دارند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: ويژگي پليس زن در ايران اين بوده است كه با حجاب كامل ثابت كرد كه حجاب محدوديت نيست بلكه مقبوليت است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه به نظر مي‌رسد پليس‌هاي زن بيشتر در مسئوليت‌هاي اداري به كار گرفته مي‌شوند، گفت: سير مراحل بكارگيري جذب بانوان در نيروي انتظامي مانند مردان است و در زمان استخدام و انتقال پليس زن به مراكز آموزشي، رشته‌اي و دسته‌اي خدمت آنان مشخص است.

رادان اقدامات پليس‌هاي زن را در چندسال اخير مطلوب ارزيابي كرد و افزود: به طور مثال در دوسال گذشته حضور ماموران پليس زن در فرودگاه‌ها موجب شد كه نه تنها هيچ قاچاق مواد مخدري به كشور عربستان صورت گيرد بلكه عربستان هم هيچ بهانه‌اي در بحث حجاج نداشته باشد.

 رادان در همايش ملي پليس زن و مبارزه با موادمخدر جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در حال حاضر بيشتر ماموريت‌هاي پليس با حضور زنان پليس انجام مي‌شود، افزود: امروز پليس‌هاي زن در مرز حضور دارند و به عنوان كنترل‌كننده خروج نقش‌آفريني مي‌كنند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي اظهار كرد: مقوله شبيخون فرهنگي به عنوان يك موضوعي كشور را مورد هدف قرار داده است اما بعضي از ما اين موضوع را جدي نگرفته‌ايم.

وي با بيان اينكه يكي از مقوله‌هاي شبيخون فرهنگي موضوع رواج موادمخدر سنتي و صنعتي است، افزود: در شبيخون فرهنگي دشمنان باورهاي ديني و ارزشي ما را مورد هدف قرار داده‌اند كه محصول آن فروپاشي خانواده است و زماني كه خانواده در جامعه از بين رود، ديگر نمي‌توان از آن جامعه ارزش‌ها، باورها و اهداف كوتاه يا بلندمدت را طلب كرد.

رادان خاطرنشان كرد: در كشور ما زنان به دليل هوشمندي خاصي كه دارند كمتر به صورت مستقيم از سوي موادمخدر مورد آسيب قرار مي‌گيرند به طوري كه تنها 4 درصد از دستگيرشدگان در حوزه موادمخدر زنان هستند.

وي خاطرنشان كرد: زنان به صورت غيرمستقيم از سوي موادمخدر مورد آسيب قرار مي‌گيرند به طور مثال يك مرد معتاد در خانواده بيشترين آسيب را به همسرش وارد مي‌كند و آن زن دچار افسردگي، سرخوردگي، عدم اميد به آينده و غيره مي‌شود.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي به لزوم پيشگيري و مقابله به عنوان يك اصل تاكيد كرد و افزود: كليه دستگاه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بايد به موضوع اولويت پيشگيري در مقابله به عنوان يك اصل توجه كند.

رادان درباره نقش پليس زن هم گفت: بهره‌گيري از پليس زن پاسخگويي به مطالبات جامعه بوده است و در اين راستا هر سازمان و نهادي كه بتواند پاسخگوي مطالبات به حق مردم باشد علاوه بر آن كه اثر اقدامات خود را در جامعه خواهد ديد موجب بيشتر شدن احساس امنيت در جامعه مي‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، وي در عين حال تصريح كرد: البته بايد توجه كرد كه در موضوع پليس زن نيز ملاحظاتي داشته باشيم به طور مثال خانم‌ها با توجه به اينكه قدرت عاطفي بيشتري نسبت به مردان دارند مي‌توانند نقش بسزاتري در موضوع پيشگيري و مشاوره نسبت به مردان داشته باشند. همچنين زنان در حوزه مشاوره هم تاثيرگذارتر از مردان هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۵
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
31
والا ما که نداریم و نمیدونم نظرم منتشر میشه یا نه ولی آقای رادان شما اول بیاین برین پشت بام خانه های سازمانی نیروی انتظامی و اونارو جمع کنین و بعد برین مال مردم را ..
اخه درست نیست! انصافم خوب چیزیه.

بعدشم من نظرم اینه که آزاد بشه چون تجربه نشون داده هرجا ما محدود کردیم نتیجه عکس داده.
شما میتونین فرهنگ استفاده از ماهواره را یاد بدین.
که من مطمنم 70 درصد شایدم بیشتر جامعه این فرهنگ دارن و خیلی از خانواده ها با وجود اینکه سالها دارن استفاده میکنن اما ذره ای انحراف در اخلاق و .. نداشتن.
هرقدر محدودیت درست کنیم یه جایی منفجر میشه اخرش

کاش از 88 و وقایع اون درس بگیریم اگه ما ازدی منطقی و خوبی داشتیم اون وقایع پیش نمیومد
الانم تو بحث ماهواره اگه درست عمل نکنیم سالها بعد یه جایی واسمون مشکل ساز میشه

به امید فرداهایی روشن برای ایران
ناشناس
|
Austria
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
35
سردار کاه دان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
33
پليس براي ورود به منزل نيازمند حكم قضايي است خودش نمي تواند.بايد قاضي ذيصلاح دادگستري دستور بدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
34
عجب بدبختي گير افتاديما.بابا دست از سر ملت برداريد وگرنه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
وگرنه چي؟؟؟ ديگه از اين بدتر هم مي شه ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
35
ماهواره را جمع كرديم ، با شعور بشر چه ميكنيم؟؟؟؟
1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
32
شهر هرت همينه ديگه .هر كسي براي خودش قانون مي نويسه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
31
هنوز ما اندر خم ماهواره ماندیم، طرف دوست دار استفاده کنه به کسی چه؟من خودم استفاده نمی کنم اما مشکلی هم با استفاده دیگران ندارم.از جانشین بپرسید ببینید تو خانش نداره؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
1
26
وقتي رسانه ملي هيچ برنامه اي ندارد مردم ناچارند رو به ماهواره ببرند. ديش ها رو جمع كنيد يك ساعت بعد باز خريداري مي شود. سعي كنيد برنامه بسازيد تا مردم ناچار نشوند براي سرگرمي ماهواره ببينند. خدا شاهده 5 شنبه خواستم خودمو سرگرم كنم پول نداشتم كه بيرون برم. نشستم پاي تلويزيون دريغ از يك برنامه.
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
22
يكي بايد از اين آقايان بپرسه اگه ممن.ع هست چرا پس كانالهاي خودشان رو. از ماهواره پخش ميكنند آلان خيليها از جمله خود من دارم كانالهاي ايران رو(شبكه هاي استاني)از ماهواره ميگيرم ؟ اگه اين بد چرا خودشون دارن پخش ميكنند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
25
خداوکیلی اگه 5 شنبه ها یه برنامه تو تلویزیون پیدا کردی بیا گردن منو بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
2
2
ـحضرت امام خمینی(ره) در تاریخ ‏1361/9/24 یعنی پس از گذشت نزدیك به 4 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمان هشت ماده‌ای خطاب به قوه قضائیه و تمام ارگان‌های اجرایی در مورد اسلامی شدن قوانین و عملكردها بدین شرح صادر كردند. هیچ كس حق ندارد به خانه یا مغازه و یا محل كار شخصی كسی بدون اذن صاحب آن‌ها وارد شود یا كسی را جلب كند یا به نام كشف جرم یا ارتكاب گناه تعقیب و مراقبت نماید و یا نسبت به فردی اهانت نموده و اعمال غیر انسانی ـ اسلامی مرتكب شود، یا به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگری به نام كشف جرم یا كشف مركز گناه گوش كند و یا برای كشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری كه از غیر به او رسیده ولو برای یك نفر فاش كند. تمام این‌ها جرم و گناه است و بعضی از آن‌ها چون اشاعه فحشا و گناهان از كبائر بسیار بزرگ است و مرتكبین هر یك از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آن‌ها موجب حد شرعی می‌باشد.
7ـ آن چه ذكر شد و ممنوع اعلام شد، در غیر مواردی است كه در رابطه با توطئه‌ها و گروهك‌های مخالف اسلام و نظام جمهوری اسلامی است كه در خانه‌های امن و تیمی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و ترور شخصیت‌های مجاهد و مردم بی‌گناه كوچه و بازار و برای نقشه‌های خراب‌كاری و افساد فی الارض اجتماع می‌كنند و محارب خدا و رسول می‌باشند، كه با آنان در هر نقطه كه باشند و هم‌چنین در جمیع ارگان‌های دولتی و دستگاه‌های قضائی و دانشگاه‌ها و دانشكده‌ها و دیگر مراكز با قاطعیت و شدت عمل ولی با احتیاط كامل باید عمل شود، لكن تحت ضوابط شرعیه و موافق دستور دادستان‌ها و دادگاه‌ها، چرا كه تعدی از حدود شرعیه حتی نسبت به آنان نیز جایز نیست، چنان چه مسامحه و سهل‌انگاری نیز نباید شود. و در عین حال مأمورین باید خارج از حدود مأموریت كه آن هم منحصر است به محدوده سركوبی آنان حسب ضوابط مقرره و جهات شرعیه، عملی انجام ندهند. و مؤكداً تذكر داده می‌شود كه اگر برای كشف خانه‌های تیمی و مراكز جاسوسی و افساد علیه نظام جمهوری اسلامی از روی خطا و اشتباه به منزل شخصی یا محل كار كسی وارد شدند و در آن جا با آلت لهو یا آلات قمار و فحشا و سایر جهات انحرافی مثل موادمخدره برخورد كردند حق ندارند آن را پیش دیگران افشا كنند، چرا كه اشاعه فحشا از بزرگ‌ترین گناهان كبیره است و هیچ‌كس حق ندارد هتك حرمت مسلمان و تعدی از ضوابط شرعیه نماید. فقط باید به وظیفه نهی از منكر به نحوی كه در اسلام مقرر است عمل نمایند و حق جلب یا بازداشت یا ضرب و شتم صاحبان خانه و ساكنان آن را ندارند و تعدی از حدود الهی ظلم است و موجب تعزیر و گاهی تقاص می‌باشد. و اما كسانی كه معلوم شود شغل آنان جمع موادمخدره و پخش بین مردم است، در حكم مفسد فی الارض و مصداق ساعی در ارض برای فساد و هلاك حرث و نسل است و باید علاوه بر ضبط آن چه از این قبیل موجود است آنان را به مقامات قضائی معرفی كنند. و هم چنین هیچ‌یك از قضات حق ندارند ابتدائاً حكمی صادر نمایند كه به وسیله آن مأموران اجرا اجازه داشته باشند به منازل یا محل‌های كار افراد وارد شوند كه نه خانه امن و تیمی است و نه محل توطئه‌های دیگر علیه نظام جمهوری اسلامی، كه صادركننده و اجراكننده چنین حكمی مورد تعقیب قانونی و شرعی است.
ناشناس
|
Armenia
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
9
به نام خدا اگر پخش می کنید لطفا به آقای رادان بفرمایید:
فرهنگ سازی و اخلاق با بگیر و ببند نیست برادرجان. جمع آوری دیش مشکلی را حل نمی کند. بیایید فرهنگ سازی کنید. اول از هرچیز هم باید از خودمان شروع کنیم. اگرخودر را بسازیم در دیگران هم می توانیم تاثیر بگذاریم.سردارجان لطفا از بحث قدیمی ویدئو عبرت بگیریم. خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
9
آخه نظر بدیم واسه چی؟واسه کی؟آخه مگه این آقا ... نظرات رو میخونه؟
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
25
0
من شخصا با جمع كردن ماهواره ها موافقم ولي آيا صدا وسيما فكري براي اوقات فراقت مردم كرده بيشترين دليل روي آوردن مردم به ماهواره نبودن برنامه هاي متنوع و خوب نبود سريال در شبكه هاي سيما هست بهتر است قبل از اين كار برنامه هاي سيما را تقويت كنيم بعد به فكر جمع كردن ماهواره كه واقعا به فرهنگ ما زرر مي رساند بررسي كنيم ايام عيد سال 89 با وجود برنامه هاي طنز به ندرت مردم روبه ماهواره اوردن و پيگير برنامه هاي تلويزيون بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
آره دانشمند، همونی که تو گفتی ماهواره به فرهنگ ما خیلی زررررر می رسونه. ضمنا متفکرهای صدا و سیما هم برای پر کردن اوقات فراقت شما شدیدا دچار محدودیت هستند. و جهت اطلاع مخاطبشون صرفا خواص هستند. گفتم که شما هم در جریان باشی..
سلام علیکم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
4
جناب برادر محترم و گرامی سردار جان توهم برت نداره داداش این چیزایی که میگی رو برای یه عده آدم په په شاید بشه هضمش کرد جنابعالی با مردم درست صحبت کن فکر میکنی زمان شاهه هنوز ....!؟
در ثانی اون درجت رو به رخ نکش که ما از اینا زیاد دیدیم کمی فکر کن چگونه با مردم ادیب و محترم ایران صحبت کنی؟ در مجموع همه رو به چشم خلافکار نگاه نکن این مردم ولی نعمت شمایند روح امام خمینی شاد.
نظرات بینندگان