arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

بازداشت چند تن از مديران دولتي در جریان دستگیری جاسوسان امریکایی

چند تن از مديران دولتي و نهادهاي خدماتي در فهرست بازداشت‌شدگان اخير قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : چند تن از مديران دولتي و نهادهاي خدماتي در فهرست بازداشت‌شدگان اخير قرار دارند.

يك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس از بازداشت يك مدير دولتي در يك وزارتخانه و چند مدير نهادهاي خدماتي در جريان فروپاشي شبكه خرابكاري وابسته به سيا خبر داد.

به گفته اين منبع آگاه اين فرد مسئول در يكي از وزارت‌خانه‌‌هاي كشور ۲۵ سال سابقه فعاليت دارد كه حذب اين شبكه شده بود. اين متهم مهم‌ترين انگيزه تلاش براي جمع‌آوري اطلاعات و انتقال آن به شبكه جاسوسي خارج كشور را دريافت اقامت از آمريكا يا يك كشور اروپايي و سپري كردن ايام بازنشستگي خود در خارج كشور عنوان كرده است.

اين مدير دولتي همچنين از ديگر‌ انگيزه‌هاي اقدام خيانت‌كارانه خود را تلاش براي ممانعت از اعزام فرزندش به‌ خدمت سربازي دانسته است.

همچنين به گفته اين منبع آگاه، يكي از مديران يك نهاد خدمات‌رساني نيز بسته بسيار مهمي از ريز فعاليت‌هاي اين نهاد خدماتي و شيوه‌هاي خرابكاري در اين نهاد را آماده ارسال كرده بود كه دقايقي قبل از ارسال اين بسته مهم به سرپل هاي اطلاعاتي بازداشت شده است.

اين متهم نيز مهم‌ترين انگيزه خود را دريافت ويزا عنوان كرده است.

اين منبع آگاه در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود از بازداشت يكي ديگر از مديران يك نهاد خدماتي خبر داد و گفت كه وي اطلاعات جامعي را درباره چگونگي انفجار و خرابكاري آماده ارسال كرده بود اما پيش از هرگونه اقدامي بازداشت شد.

اين متهم همچنين اطلاعات جامعي را درباره ميزان نفوذ دستگاه‌هاي ايكس ري و چگونگي دريافت اين تجهيزات از سوي ايران تهيه كرده بود.

بر پايه اين گزارش يكي ديگر از مديران بازداشت شده در حوزه مالي و پولي فعاليت داشته كه اطلاعات جامعي را درباره چگونگي دور زدن تحريم‌هاي ايران و نيز شيوه مبادلات اخير اين كشور را آماده ارسال كرده بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
نفرین بر خائنین به ایران و ایرانی
نظرات بینندگان