arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۸۴۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

ناراحتی "کیهان" از نقد رسانه های اصلاح طلب درباره تیتر "تقریبا هیچ"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه "کیهان به مدیرمسئولی "حسین شریعتمداری" در مطلب تازه ای تحت عنوان "سانسورچی‌های نسبتاً محترم! مگر سیف درباره برجام دروغ گفته است؟" از رسانه های اصلاح طلب تحت عنوان "سانسورچی" یاد کرده و از نقد آن ها بر تیتر مشترک رسانه های دلواپس درباره اظهارات اخیر رییس بانک مرکزی ازرده خاطر شده است.

به گزارش انتخاب، کیهان، وطن امروز، جوان و دیگر نشریات دلواپس در اقدامی هماهنگی با استفاده ابزاری از سخنان رییس بانک مرکزی در واشنگتن و مصادره به مطلوب آن درصدد اعمال فشار بر دولت برآمدند.

امروز اما کیهان با ادبیات کوچه بازاری خود به این موضوع واکنش داده و نوشته است:"رسانه‌های زنجیره‌ای در واکنش به تیتر نشریات اصولگرا از سخنان رئیس بانک مرکزی، به کاهدان زدند.روزنامه اجاره‌ای آفتاب یزد در تیتر اول خود ذیل عنوان «دلواپسان زنجیره‌ای» نوشت: پنج رسانه مخالف دولت با تیتر و عکس مشابه به برجام حمله کردند.اشاره این روزنامه به جمله «تقریباً هیچ چیز از 3 ماه اجرای برجام عاید ایران نشده» است که از سوی آقای سیف رئیس بانک مرکزی در سفر به آمریکا مورد تأکید قرار گرفته است. سایت اجاره‌ای انتخاب و برخی سایت‌های مشابه نیز گویا که کشف مهمی کرده باشند مدعی شده‌اند نشریات اصولگرا با این تیتر خاص «تقریباً هیچ» منافع ملی را زیر پا گذاشته‌اند".

کیهان در ادامه می نویسد:"این دستپاچگی در حالی است که همین رسانه‌های زنجیره‌ای، ارزیابی و قضاوت مهم رئیس بانک مرکزی (دیدبان اقتصادی کشور) درباره 3 ماه کارنامه برجام را سانسور کردند اما به جای اینکه درباره اقدام ضد حرفه‌ای خود توضیح بدهند با فرار به جلو جای شاکی نشسته‌اند که چرا خبر اظهارات صریح سیف را منتشر کرده‌اید گویی که به رسم همه بزک کنندگان آمریکا توقع داشته‌اند اظهارات مهم یک مقام مسئول اقتصادی به اطلاع مردم نرسد.سیف در آمریکا گفته بود «3 ماه پس از اجرای برجام، تقریباً هیچ چیز عاید ایران نشده است... آنها ]آمریکا و غرب[ به الزامات خود عمل نکرده‌اند. نتیجه‌ای که ما انتظارش را داشتیم آن چیزی نیست که الان می‌بینیم. برای فعالیت‌های عادی بانکی هنوز شرایط لازم فراهم نشده است... توقع ما این بود که بعد از اجرایی شدن برجام ایران به اقتصاد جهانی وصل شود. متأسفانه چنین نشده است. ما باید نتایج ملموس برای ارائه به مردم خود در اختیار داشته باشیم... شرط زنده ماندن برجام این است که غرب به تعهدات خود عمل کند وگرنه برجام فرو خواهد پاشید... ایران 3 ماه پس از اجرایی شدن برجام، توان دستیابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط شده‌اش در خارج را ندارد».

منبع: خرداد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
2
57
اگر وزیری از برجام بد بگوید خوب است و صادق..اگر همین وزیر فردا خوب بگوید خائن است و جاهل...اگر به امریکا امروز فحش بدهد عاقل است و اگر فردا دست بدهد اجنبی پرست...اگر جان کری از تندروهای ایران انتقاد کند مست است و دشمن...اگر جان کری از اصلاح طلبان حرفی بزند پس حرفش مستند است و اصلاح طلبان خائن...اگر بی بی سی از دلواپسان سندی رو کند دروغگو و فریبکار است...اگر از اصلاح طلبان دفاع کند نه تنها دروغگو نیست که سندش کافیست برای خیانت اصلاح طلبان
نون به نرخ روز خوردن تو قاموس کیهان و کیهانیان است
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
2
30
دیگه خواهشا ادبیات این افراد رو برای مردم منتشر نکنید!!!
کیهان خیلی بخواد تاثیر گذار باشه ، روی رفقای خودش تاثیر میذاره
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
25
با دیدن القابی مثل اجاره ای و زنجیره ای یاد دعواهای بچگی افتادم ، وقتی بچه بودیم و یا دوستامون دعوا میکردیم برای اینکه یه خرده دلمون خنک بشه وسط دعوا به طرف میگم مثلاً رضا کچل ، محمد چاقه یا حسن کوتوله و ... ظاهراً کیهان هم هنوز تو حال و هوای بچگی مونده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
26
حالا این همه نقل قول از " دیده بان اقتصاد ایران" سیف، سیف، سیف می کنن، هرکی ندونه خیال میکنه اگر فردا سیف بیاد بگه بعد از تذکر من در امریکا، برجام در ریل خودش قرار گرفت، کیهان میخواد بپذیره!!!

آقای شریعتمداری، شما به دشمنی خودت با منافع ملت ادامه بده...
سلمان شکیبا
|
United States
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
22
انتخاب خوب حال کیهان رو گرفتی ها!
معلومه اردوگاه دلواپسان زنجیره ای رو بهم ریختید که اینطور آشفته شدن و مرتب بهتون تهمت میزنن و اتهام میزنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
19
ازبس باکینه به غیرخودی هانگاه میکنه
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
5
من وقتی عمیقا به ماهیت شخصیت شریعتمداری بردم که توی مناظره تو دانشگاه، به دانشجوهایی که علیه اش شعار می دادن و بهش انتقاد داشتن، با این پیش فرض که اونا همه شهرستانی هستن و "دهاتی"، فخر فروخت و اونارو تحقیر کرد که: "من بچه تهرونم و اینجا گم نمی شم و شما برید فکر خودتون باشید و ..." انتخاب جان لطفا نترس و منتشر کن.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
3
کل ملت یه طرف حسین شریعتمدار و چند نفر یه طرف
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
4
تخریب های دولت مورد حمایتهای نشریات دلواپس به اندازهای زیاد است که گمان نمی رود به این زودی بتوان اثرات انها را از بین برد باز هم شکر میکنیم که انتخابات92 روند تخریب را متوقف کرد
نظرات بینندگان