arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

پاسخ وزیر کشور به اظهارات قالیباف

وزیر کشور اعلام کرد: در تامین و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی برنامه ریزی های بسیار خوب و قوی در سطح استان ها انجام شده و سیستم حمل و نقل عمومی در دولت نهم و دهم متحول شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور اعلام کرد: در تامین و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی برنامه ریزی های بسیار خوب و قوی در سطح استان ها انجام شده و سیستم حمل و نقل عمومی در دولت نهم و دهم متحول شده است.  
 به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مصطفی محمدنجار افزود: همان طور که اعلام شد، سال گذشته بسته حمایتی برای توسعه و کمک به حمل و نقل عمومی پیش بینی کردیم که کمک به یارانه بلیت اتوبوس و مترو بود. امسال هم طبق روال گذشته این بسته تعریف شده و بر اساس همان بسته این حمایت ها انجام خواهد شد.

وی در خصوص اظهارات اخیر مسئولان شهرداری مبنی بر افزایش قیمت بلیت مترو، گفت: بودجه ای که از سوی دولت نهم و دهم برای ساخت وساز، توسعه مترو و دربحث بلیت در نظر گرفته شد، چندین برابر دولت های قبل بوده است.

محمد نجار تصریح کرد: همان طور که اعلام شد، سال گذشته بسته حمایتی برای حمل و نقل پیش بینی کردیم که کمک به یارانه بلیت اتوبوس و مترو بود. امسال هم طبق روال گذشته این بسته تعریف شده و بر اساس همان بسته این حمایت ها انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این که دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بلیت مترو ندارد، گفت: بر اساس بودجه ای که در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد، امسال نیز بودجه مورد نظر را در اختیار شهرداری برای مترو قرار می دهیم. طبق برنامه ریزی ها این کار انجام خواهد شد.
** سیستم حمل و نقل عمومی در دولت نهم و دهم متحول شده است
وزیر کشور با رد ادعای برخی ها که عنوان می کنند، دولت توجهی به توسعه حمل و نقل عمومی ندارد، اظهار داشت: آمار و ارقام ها خلاف این ادعا را نشان می دهد. در دولت نهم ودهم توجه به حمل و نقل ویژه بوده و تقریبا چندین برابر گذشته کار انجام شده است.

محمد نجار تاکید کرد: در تامین اتوبوس، مینی بوس، مترو و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی برنامه ریزی های بسیار خوب و قوی در سطح استان ها انجام شده و به جرات می توان گفت؛ سیستم حمل و نقل عمومی در دولت نهم و دهم متحول شده است. همان طور که مردم هم مشاهده کردند در بحث هدفمند کردن یارانه ها نیز مشکلی در زمینه حمل و نقل عمومی به وجود نیامد.

 

نظرات بینندگان