arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

رييس اتحاديه املاک : سوداگران به افزايش اجاره بها دامن نزنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اتحادیه کشوری بنگاه های املاک گفت : برخی افراد با سوداگری نامعقول و ایجاد جو روانی در پی اهداف فزون طلبانه تلاش می کنند.
 
مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه این افراد سخت در اشتباه هستند ، افزود : امسال نیز دولت با بهره برداری طرح های مسکن مهر ، پرداخت وام 20 و 25 میلیونی به واحدهای نیمه ساز از افزایش قیمت مسکن و اجاره بها جلوگیری می کند. خسروی با اشاره به اینکه شاخص افزایش اجاره بها و قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم اعلام شده در بانک مرکزی است ، گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی مالکیت محترم است اما مالکان هم باید به گونه ای خانه های خود را اجاره بدهند که مستأجر نیز احساس رضایت کند.
 
رییس اتحادیه کشوری بنگاه های املاک با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر در حال شکوفایی است ، گفت: علاوه بر آن مسکن مهر ملکی نیز در شهرها در حال فعالیت است و از این طریق افراد زیادی صاحب خانه می شوند. خسروی اظهار داشت : دولت ساخت مسکن در بافت های فرسوده را بدون عوارض اعلام کرده است که گام مهمی برای کاهش اجاره بها و قیمت مسکن محسوب می شود. وی افزود: افزایش اجاره بها در برخی مناطق 5 تا 8 درصد و در برخی جاها نیز تا 10 درصد بوده است اما در پای معامله کاهش چشمگیر دارد
نظرات بینندگان