arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰
مشايي و بقايي به‎روايت داماد احمدي‌نژاد

داماد احمدی‌نژاد علیه پدر عروس احمدی نژاد: به من فشار می آوردند استعفا دهم/ چرا بقایی به قانون تن نمی دهد؟

دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور و داماد محمود احمدی‌نژاد از تلاش‌ها و فشارهای سرپرست نهاد ریاست جمهوری برای استعفای وی از مسئولیت دبیرخانه شورای مشاوران دولت پرده برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور و داماد محمود احمدی‌نژاد از تلاش‌ها و فشارهای سرپرست نهاد ریاست جمهوری برای استعفای وی از مسئولیت دبیرخانه شورای مشاوران دولت پرده برداشت.
 
به گزارش انتخاب، مهدی خورشیدی دبیر شورای مشاورین رئیس جمهوری و داماد محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس به تبیین ماهیت، اهداف و برنامه‌های جریان انحرافی پرداخت و از تلاش‌ها و فشارهای حمید بقایی سرپرست نهاد ریاست جمهوری برای وادار کردن وی به استعفا از مسئولیتی که بر عهده‌دارد، پرده برداشت.
وی هشدار داد: متاسفانه جریان انحرافی تلاش می‌کند با بهره‌مندی از منابع دولت انقلابی که در اختیار آنها قرار دارد، دامنه قدرت و نفوذ خود را در جامعه گسترش داده و برای خود پایگاه اجتماعی درست کند که نمونه بارز آن توزیع ثروت ملی بین افراد خاص مسئله‌دار و به ظاهر هنرپیشه‌هاست.
وی درباره شکل گیری و آغاز فعالیت جریان انحرافی می گوید: جریان انحرافی جریانی است که از ابتدای تشکیل دولت نهم در عرصه اجرایی خود را سازماندهی کرد و به مرور با طرح مسائل مختلف خود را بروز داد و هیچ‌گاه نیز خود را در معرض نقد و آزمون اندیشمندان مکتب اصیل اسلام قرار نداد.

خورشیدی افزود: این جریان برای گریز از پاسخگویی درباره دیدگاه‌های انحرافی‌اش و عدم اطلاع افکار عمومی از وزن ناچیز آن ترفندهای مختلف به کار گرفت و گاه از بیان شفاف نظراتش طفره رفت گاه آنچه اعلام کرده بود تکذیب کرد و برخی اوقات برای مصون ماندن و پرورش و نشر افکارش حتی از تاکتیک سکوت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: آنها که خود را روشنفکر و دین شناس می‌دانند، بدون برخورداری از کم‌ترین تخصص در حوزه دین یا حتی آشنایی با الفبای ادبیات عرب که زبان متون اصیل دین و زبان قرآن است، از تریبون دولت جمهوری اسلامی به اظهارنظر در این حوزه می پردازند.

خورشیدی تصریح کرد: حضرت آیت‌الله مصباح یزدی که رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان بدیل استاد مطهری و علامه طباطبایی یاد کردند، برای رسیدن به کسوت استادی 30 سال در حوزه علمیه شاگردی بزرگان را کردند اما حالا لیدر جریان انحرافی بدون‌ گذراندن دوره شاگردی در محضر فقها و داشتن معلومات دینی و مطالعات عمیق در این حوزه به راحتی مانند یک کارشناس مسائل دینی نظریه‌پردازی می‌کند و بزرگان این عرصه را به هیچ می انگارد.

دبیر شورای مشاورین دولت، جایگاه اصلی نظریه‌پردازی را مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی دانست و با انتقاد از نظریه‌پردازی های رئیس دفتر رئیس جمهور به جای پرداختن به امور اصلی حوزه مسئولیت و اختیاراتش گفت: این آقا کار خود را رها کرده و ردای تئوری پردازی بر تن کرده اما خود را "مصون از نقد " می‌داند و به دلیل هراس از رویارویی با نخبگان حوزه و دانشگاه، به بهانه‌های واهی از مناظره و مباحثه با آنها فرار می‌کند و با فرافکنی حاضر به پاسخگویی درباره عقاید انحرافی‌اش نیست.

خورشیدی افزود: مردم در مقاطع مختلف انقلاب شاهد بروز و ظهور جریانات منحرف اعتقادی و سیاسی بوده‌اند که خارج از اصل اسلام و انقلاب حرکت می‌کردند اما جریان انحرافی امروز نوع منحصر به فردی است که حاضر نیست خود را در معرض نقد و پاسخگویی قرار دهد، پیچیدگی‌های خاصی دارد و شاید انقلاب اسلامی تاکنون چنین پدیده‌ای را تجربه نکرده باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی جریان انحرافی و لیدر این جریان انحراف فکری و فاصله زیاد با تفکر اصیل انقلاب است، متذکر شد: اینکه جریانی منحرف در رأس قدرت و در حال بسط قدرت و غوطه‌ور در فساد اقتصادی و مرتبط با مسائل متافیزیکی باشد، یک تهدید جدی برای نظام است.

"این جریان با استیلا بر نظام اجرایی کشور و ورود به عرصه اقتصادی دنبال بسط و تداوم قدرت خودش هست تا افکار انحرافی‌اش را در جامعه حاکم و نهادینه کند و طبعا استفاده آنها از جایگاه حقوقی‌شان برای تبیین و پیگیری دیدگاه‌ها، اهداف و برنامه‌هایشان به دولت ضربه می‌زند ".

دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور اظهار داشت: بحمدالله حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری با بینش عمیق و حکیمانه خودشان در مقاطع مختلف مانع حرکت جریانات انحرافی شدند و اجازه ندادند این جریانات به نیت خود نایل شوند و خللی در مسیر حرکت انقلاب به وجود آید و امروز هم حضرت آقا به جریان انحرافی هشدار دادند که "تا زنده هستم اجازه نمی‌دهم در مسیر حرکت انقلابی مردم به سوی آرمان‌ها ذره‌ای انحراف به وجود آید ".

خورشیدی افزود: "این جریان برای کسب قدرت در آینده که محدود به کرسی ریاست جمهوری نیست چون آنها نهاد را در اختیار گرفته‌اند و دنبال نفوذ در مجلس به عنوان مرجع تقنین در کشور که به فرموده حضرت امام (ره) در راس امور قرار دارد هم هستند و همچنین برای پیشبرد اهدافشان برنامه‌های زیادی دارند و خیلی تلاش می‌کنند با تحقق خواسته‌هایشان افکار انحرافی و خطرناک خود را حاکم کنند ".

وی این نکته را هم متذکر شد که در مقابل این جریان، دوستان متدین و دلسوز رئیس جمهور هم خیلی تلاش کردند تا اطراف احمدی‌نژاد را از حضور افراد مسأله‌دار و وابسته به جریان انحرافی خالی کنند اما به دلیل نزدیکی چهره‌های شاخص جریان انحرافی به رئیس جمهور، تحت تاثیر القائات و اقدامات آنها خودشان حذف شدند.

دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور اظهار داشت: لیدر جریان انحرافی برای بسط قدرت خود و تسلط بر امور نیروهای ارزشی زیادی را از اطراف رئیس جمهور حذف کرد تا آقای احمدی‌نژاد تنها بماند و آنها بتوانند در سایه چهره مردمی و پر تلاش و خدمت‌گذاری که شبانه روز برای اعتلای نظام، کشور و ملت کار می‌کند، به هدف خود برسند.

خورشیدی به ذکر نمونه‌ای از اقدامات جریان انحرافی پرداخت و گفت: الان یکی از چهره‌های شاخص این جریان در خصوص مسائل مربوط به دوران مدیریتش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دیوان عدالت اداری محکوم شده و چون حاضر به تمکین از رای صادره نشده، به انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

وی خاطر نشان کرد: کشور قانون دارد و نمی‌توان با گردن کلفتی مقابل قانون ایستاد اما سؤال این است که چرا آقای بقایی حاضر نیست به قانون تن دهد و یا برود با دفاع از خود موضوع را حل کند؟

خورشیدی تصریح کرد: تردید نکنید کسی که در یک سازمان توانسته مرتکب تخلفاتی شود که از نظر قانون محکوم شده، حتما در مسئولیت بزرگ‌تر که زمینه دست‌اندازی به منابع بیشتر است، به مراتب بیشتر قانون شکنی و تخلف می‌کند و یقینا مقام بالاتری که این شخص از او خط می‌گیرد و یار غار اوست و بانی ارتقای جایگاه وی بوده، در تخلفات او سهیم است.

دبیر شورای مشاورین دولت در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از کارشکنی‌ها و مانع‌تراشی های سرپرست نهاد ریاست جمهوری برای حوزه مشاوران پرده برداشت و اظهار داشت: جریان انحرافی که ویژگی بارز آن تمامیت خواهی است و دیگران را اقتدار گرا می‌نامد تا با این انگ، رقبای خود را از صحنه بیرون و تفکر خود را در ساختار اجرایی و سپس در سطح جامعه حاکم کند، از حدود یک سال پیش با مانع‌تراشی و کارشکنی باعث کند شدن حرکت مشاورین رئیس جمهور شد.

خورشیدی افزود: سرپرست نهاد ریاست جمهوری از یک سال گذشته تاکنون با استفاده از انواع و اقسام ترفندها تلاش کرده تا بنده را وادار به استعفا کند و بنده هم با آنکه مایل نبودم اصطکاکی پیش بیاید و کارها بر زمین بماند و اساسا اهل نق زدن نیستم، آرام به انجام وظایف خودم مشغول بودم.

وی ادامه داد: بنده به دستور رئیس جمهور مسئولیت شورای مشاوران را بر عهده گرفتم و در طول دوره مسئولیت نیز همه تلاش خود را به کار گرفتم تا این مجموعه لطمه نخورد و بتوانیم با همفکری دوستان مشاوره و اطلاع‌رسانی درستی درباره مسائل به رئیس جمهور داشته باشیم.

"هم مشاوران رئیس جمهور و و هم نمایندگان ایشان با وجود تنگناها خیلی برای پیشبرد امور تلاش کردند اما با این وجود مشکلات زیادی بر سر راه ما به وجود آمد و این مجموعه به لحاظ فقدان چارت تشکیلاتی و مسائل مربوط به اداره امور پرسنل کاملا در محاصره قرار گرفت که البته تاکنون صبر کردم و این مسائل را مستقیما به رئیس جمهور منتقل نکردم ".

دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور گفت: آقایان بر خلاف ادعای تعامل و عمل به قانون با ایجاد مانع اجازه نمی دهند کارها پیش برود و بنده بالاخره از نظر تأمین حق و حقوق پرسنل باید پاسخگو باشم و لذا بعد از ابلاغ دستورالعمل جدید که بعد از مدت‌ها به دست ما رسید، در جلسه مشاوران گزارشی از مشکلات حوزه مسئولیت خود ارائه کردم که به مذاق آقایان خوش نیامد.

خورشیدی درباره دلیل سنگ‌اندازی ها و مانع‌تراشی های مسئولان نهاد توضیح داد: آنها اساسا اختلاف دیدگاهی خاصی با ما دارند و چون بر خلاف ژست روشنفکری و تحمل دیگران اصلا اهل مدارا و تحمل غیر از خودشان نیستند، همه تلاش خود را به کار گرفتند تا بنده در این مسئولیت نباشم و حتی با وجود تلاش هایی که برای تعامل داشتیم، هیچ‌گاه حاضر نشدند برای حل مشکلات با ما جلسه بگذارند.

وی ادامه داد: این افراد که متولی امور اداری و مالی نهاد هستند، فقط خودشان را می‌بینند و خیلی تلاش می‌کنند کسانی که با آنها نیستند، از دولت اخراج کنند که این رفتار تمامیت خواهانه آنها موجب تکدر خاطر بسیاری از دوستان شده است، اما بنده با نظر شخص آقای احمدی‌نژاد و با حکم آقای داودی مسئولیت شورای مشاوران را بر عهده گرفته‌ام و با نظر ایشان هم از دولت می روم.

دبیر شورای مشاورین دولت گفت: پس از مشخص شدن چارت تشکیلاتی مشاوران رئیس جمهور و دستور فوری دکتر احمدی‌نژاد برای صدور احکام، کسانی که فقط باید پست‌های سازمانی را اعطا کنند، از آذر ماه سال قبل تاکنون اقدامی در این زمینه نکرده‌اند در حالیکه فقط قرار است یک چارت را امضاء کنند که کار بسیار ساده‌ای است.

خورشیدی افزود: آنها از مخالفان خود می ترسند و چون از ناحیه معتمدان رئیس جمهور احساس خطر کرده‌اند، می خواهند از این طریق ما را مجبور به عدول از مواضع اصولی‌مان کنند و آدم‌های خود را سر کار بیاورند اما ما در برخورد با انحرافات فکری با کسی شوخی نداریم و حتما در این زمینه سکوت نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: با گذشت زمان هر روز روشن تر می شود جریان انحرافی که به استناد اظهارات مسئولان امر، در فساد مالی و فکری غوطه‌ور و به مسائل خرافی آلوده است و قطعا در آینده ابعاد این موضوعات مشخص تر خواهد شد.

مهدی خورشیدی که علاوه بر مشاوری رئیس جمهور، داماد محمود احمدی‌نژاد و از چهره‌های معتمد و محرم رئیس دولت است، می گوید "آنچه که از جریان انحرافی دیده و برای وی اثبات شده و اکنون نیز در سیستم قضایی و امنیتی پیگیری می شود، دلسوزانه به رئیس جمهوری منتقل کرده است ".

وی اما خاطر نشان می کند جریان انحرافی در مجموعه نهاد ریاست جمهوری حاکم است و لیدر این جریان و سرپرست نهاد ، حلقه اول دولت را تشکیل می دهند و چون به آقای احمدی‌نژاد نزدیک‌تر از دیگران هستند و راحت‌تر حرف‌های خود را به او منتقل و نظرات خود را القا می‌کنند.

دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: مادامی که رئیس جمهور از بنده به عنوان امین خود کمک بخواهد، در خدمت دولت خواهم بود اما اگر کارشکنی ها و فشارها برای استعفا آنقدر بالا بگیرد که کاری در حوزه مشاوران پیش نرود و مجموعه لطمه بخورد، حاضر نخواهم بود در این مسئولیت بمانم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
11
فهميدي اوضاع خرابه اينو مي گي ؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
7
داداش دعوای خانوادگی را در جمع مطرح نفرمایید . صلح و سازش برای فامیل شما در شرایط کنونی و تا دو سال دیگر فوق العاده میتواند سودمند باشد همگی از صلح بهره مند خواهید شد بی شک /
بيچاره مشاوره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
2
بي جنبه حداقل حرمت فايلي رو نگهدار.زياد طمع كارنباشيد.خواني به بزرگي ايران گسترده است.مردم هم كه ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
3
چطوره که شما همه ی این چیزا رو میدونی اما رئیس جمهور هنوز بویی از خباثت این گروه نبرده و باهاشون برخورد نکرده؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
6
اینجا اصلا پارتی بازی نیست
کی گفته فک و فامیل رییس جمهور به نون و نوایی رسیده اند؟
محض اطلاع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
0
2
این آقا در حین کار داماد احمدی نژاد شده
نظرات بینندگان