arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

احمدی نژاد به اوپک نمی رود

با وجود پذیرش سرپرستی وزارت نفت توسط شخص رئیس جمهور یکی از اعضای کابینه دولت به عنوان رئیس اوپک به وین خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: با وجود پذیرش سرپرستی وزارت نفت توسط شخص رئیس جمهور یکی از اعضای کابینه دولت به عنوان رئیس اوپک به وین خواهد رفت.

با وجود پذیرش سرپرستی وزارت نفت توسط شخص رئیس جمهور یکی از اعضای کابینه دولت به عنوان رئیس اوپک به وین خواهد رفت.

در همین حال سید محمدرضا میرتاج‌الدینی پیشتر در جمع خبرنگاران درباره وضعیت رئیس اوپک، با تاکید بر اینکه موضوع ریاست کشورها بر سازمان اوپک موضوع اشخاص نیست، گفت: در حال حاضر وزارت نفت ایران ریاست دوره ای سازمان اوپک را بر عهده دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه با برگزاری یکصد و پنجاه و نهمین اجلاس اوپک رئیس‌جمهوری یا نماینده وی در این نشست حضور پیدا می کند، تصریح کرده بود: حضور رئیس جمهور به معنای افزایش جایگاه ایران در سازمان اوپک خواهد بود.

این در حالی است که مهر پیشتر گزارش داده بود: رئیس جمهور تا اطلاع ثانونی سرپرستی وزارت نفت را برعهده گرفت تا احتمال حضورش در اجلاس آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین به عنوان رئیس موقتی اوپک قوت بگیرد.

در همین حال، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور 25 اردیبهشت ماه در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران گفته است شخصا سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفت و از این رو پیش بینی می شود تا اطلاع ثانوی بزرگترین وزارتخانه دولت با حضور رئیس کابینه دولت دهم مدیریت شود.

یکصد و پنجاه و نهمین نشست عادی و سالانه 13 کشور عضو اوپک خرداد ماه (8 ژوئن2011 میلادی) به ریاست ایران در وین برگزار خواهد شد.

در نشست یکصد و پنجاه و هفتمین اجلاس وزارتی اوپک با تصمیم 12 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، ریاست اوپک در سال 2011 میلادی پس از 36 سال به وزیر نفت ایران واگذار شده است.
نظرات بینندگان