arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

لاریجانی: احمدی نژاد نمی‌تواند سرپرست وزارت نفت باشد

در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی "محمدرضاخباز" در اخطار قانونی نسبت به سرپرستی رئیس جمهور بر وزارت نفت انتقاد کرد و گفت: طبق قانون اساسی ،تفسیر قانون برعهده شورای نگهبان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانونی نماینده کاشمر که سرپرستی رئیس جمهور بر وزارت نفت را خلاف قانون دانسته بود، گفت: به موجب تفسیر شورای نگهبان رئیس جمهور نمی‌تواند سرپرست وزارت نفت باشد و باید سرپرست هر چه سریع‌تر معرفی شود.

 به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی "محمدرضاخباز" در اخطار قانونی نسبت به سرپرستی رئیس جمهور بر وزارت نفت انتقاد کرد و گفت: طبق قانون اساسی ،تفسیر قانون برعهده شورای نگهبان است.

نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس افزود: شورای نگهبان هم در استفساریه‌ای اعلام کردند که رئیس جمهور نمی‌تواند سرپرست وزارت نفت باشد و خلاف قانون است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت براساس قانون اولیه که نخست‌وزیر می‌تواند سرپرست شود، سرپرستی وزارت نفت را پذیرفته‌اند و این اقدام ایشان خلاف قانون است.

خباز با بیان اینکه اجلاس آتی اوپک در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، گفت: اجلاس اوپک بسیار مهم است و باید نماینده‌ای از ایران برای حمایت از حقوق ملت ایران در این اجلاس حضور داشته باشد و باید هر چه سریع‌تر این موضوع مشخص شود.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن اخطار خباز، گفت: با تفسیر شورای نگهبان تکلیف این موضوع مشخص شده و باید برای وزارت نفت هر چه سریع‌تر سرپرست تعیین شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
1
0
احمدی نژاد هم میتواند سرپرست وزارت نفت باشد که البته اگه بتونه.
نظرات بینندگان