arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

كاتوزیان: تذکر داده بودیم که راه اندازی پالایشگاه آبادان خطر دارد

کاتوزیان گفت: کارشناسان هشدار داده بودند که پالایشگاه آبادان اماده افتتاح نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس كمیسیون انرژی مجلس با تاكید بر اینكه انفجار رخ داده در پالایشگاه آبادان عمدی نبوده است گفت: پیش از این به مسئولان پالایشگاه متذكر شده بودم كه در صورتی كه با شرایط موجود پالایشگاه راه اندازی شود احتمال خطر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا كاتوزیان در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجار رخ داده در مراسم افتتاح پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان در حضور رئیس جمهور كه چندین كشته و زخمی بر جای گذاشت، گفت: این انفجار خرابكاری و یا كاری عمدی نبوده و صرفا به دلیل عدم آمادگی پالایشگاه برای افتتاح بوده است.

وی تاكید كرد: پالایشگاه با شرایطی راه اندازی شده بود كه پیش بینی می شده با خطراتی همراه باشد.

رئیس كمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق اخباری كه به ما رسیده در این حادثه 17 نفر مجروح و یك نفر كشته شده و حادثه پس از افتتاح توسط رئیس جمهور بوده است.

به گزارش مهر، صبح امروز همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت آبادان انفجار و آتش سوزی در یكی از واحدهای فرآیندی این واحد پالایشگاهی منجر به كشته و مجروح شدن كاركنان این مجموعه شد.
 
پس از انجام مراسم رونمایی از نماد طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان توسط رئیس جمهور، انفجار یكی از واحدهای فرآیندی منجر به آتش سوزی، انفجار و انتشار دود غلیظ در سطح پالایشگاه نفت شد.

نظرات بینندگان