arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

سردار قاسم سلیمانی: در طول جنگ امام به كسی مدال نداد یا کسی را تنبیه نکرد

سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنانی در خصوص عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنانی در خصوص عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر پرداخت.

به گزارش ایسنا، سردار سلیمانی با تبریك سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و ولادت امام خمینی (ره)، گفت: با كنار زدن تفكر وابسته و سكولار مثل تفكر بنی‌صدر كه بر صحنه جنگ حاكم شده بود زمینه حاكمیت دینی در صحنه جنگ فراهم آمد.

به گفته وی، امام(ره) پس از كنار رفتن بنی‌صدر از مدیریت جنگ، چهار موضوع را پایه اساسی اداره جنگ قرار دادند و به همین دلیل جنگ ما تبدیل به مدرسه‌ای شد كه هزاران مدرس پخته را تربیت كرد.

فرمانده ارشد سپاه،اصالت‌بخشی به دین و مكتب، مدیریت و عمل بر مبنای رضای خدا، اعتماد به نفس و توكل به خدا و نیز وحدت را همان چهار پایه اساسی اداره جنگ توسط حضرت امام(ره) دانست و افزود: صدور انقلاب از صحنه جنگ آغاز شد و همین چهار ركن كه مورد تاكید حضرت امام بود منجر به این شد كه همه فكرها و احساسات به نوعی در صحنه جنگ تطهیر شده و صحنه جنگ به صحنه مطاف در حج تبدیل شود.

وی افزود: در طول دوران هشت ساله جنگ به‌رغم اقدامات خصمانه دشمن موردی نداریم كه حضرت امام به كسی مدال داده باشند یا كسی به خاطر امتناع از جنگ تنبیه شود.

سردار سلیمانی با بیان این‌كه فضای حاكم در جنگ، جنگ ما را به مدرسه اعتقادی مهم تبدیل كرد، خطاب به نمایندگان، گفت: این چفیه كه اكنون دور گردن شما قرار گرفته همواره دور گردن بالاترین شخصیت دینی و اعتقادی ما قرار گرفته و به‌رغم این‌كه مقام معظم رهبری عمامه رسول‌الله را بر سر دارند اما به احترام چنین فرهنگی همیشه چفیه را نیز بر گردن دارند. این نشان از تقدس این فكر دارد.

وی با بیان این‌كه این فكر بعدا سرمنشا اتفاقات مهمی شد، تاكید كرد: هیچ‌كس نیست كه قبول نداشته باشد آنچه در فلسطین و لبنان رخ داد بدون یك صحنه تجربه شده و موفق امكان وجود می‌داشت.

سردار سلیمانی الگوی مجسم در وقایعی مثل عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و عقب‌نشینی دشمن از غزه را جنگ تحمیلی دانست و گفت: جنگ تحمیلی رودخانه خروشان عظیمی شد كه در همه نهرهای ما جریان یافت و همه خانه‌ها را آبیاری كرد.

وی با بیان این‌كه دگرگونی عظیم فرهنگی توسط جنگ بوجود آمد، حوادث اخیر منطقه و جهان اسلام را متاثر از انقلاب اسلامی دانست و گفت: فتح خرمشهر در سال 61 اتفاق افتاد تا امروز و در بیرون مرزها شاهد پیروزی بزرگ‌تری باشیم.

وی در عین حال این پرسش را مطرح كرد كه چه كسی می‌تواند انكار كند كه حوادثی این‌چنین سلسله‌وار از خرمشهر به جنوب لبنان و در ادامه به داخل فلسطین در حوزه عربی و در كنار مرزهای مصر و اردن اتفاق بیفتد و موجب بیداری ملت‌ها نشود.

سردار سلیمانی با اشاره به این‌كه همه این وقایع ریشه اسلامی دارد، گفت: رهبری حزب‌الله را فردی شیعی مثل سیدحسن نصرالله برعهده دارد كه نام و حركت او دینی است. حماس نیز یك سازمان سنی مسلمان عربی است كه دلیل محكومیت و محاصره‌اش توسل به اسلام بوده است و اگر غیراسلامی بود این فشارها علیه او وجود نداشت.

به گفته وی، آنچه امروز در مصر اتفاق افتاده و در لیبی، یمن و بحرین در حال رخ دادن است و یقینا در دیگر كشورهای عربی رخ خواهد داد، حركت‌هایی اسلامی است و اینها همه متاثر از انقلاب اسلامی است و در انقلاب اسلامی الگوی مسلم و مجسم حقیقی كه بر این حوادث تاثیر گذاشت، دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان این‌كه همه این حوادث پایه جهادی دارد، تصریح كرد: جا دارد روز سوم خرداد كه سالروز فتح جنگ ماست روز پیروزی اساسی در جنگ قلمداد شود، چرا كه در این روز پایه اشغال به پایان رسید.

وی با بیان این‌كه به دلیل حاكم شدن فكر امام(ره) در صحنه جنگ امروز شاهد این حوادث بر صحنه كشورهای عربی هستیم به ابعادی از شخصیت حضرت امام(ره) اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان امام‌شناس درجه یك هستند و بعید است هر كسی با هر نسبتی از شخص مقام معظم رهبری نسبت به امام نزدیك‌تر و پیروتر نسبت به مواضع و خطوط فكری امام باشند.

فرمانده ارشد سپاه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و فاتحان فتح خرمشهر از جمله شهید احمد كاظمی، شهید خرازی و شهید احمد متوسلیان، گفت: یاد شهدا باید همیشه در ذهن ملت ایران باقی بماند.
نظرات بینندگان