arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

رييس ديوان عالي کشور: بي‌حجابي، جامعه و نسل آينده ما را تهديد مي‌کند

جلسه هيات عمومي ديوان عالي کشور به رياست آيت الله محسني گرکاني رييس ديوان عالي کشور و با حضور قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جلسه هيات عمومي ديوان عالي کشور به رياست آيت الله محسني گرکاني رييس ديوان عالي کشور و با حضور قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله محسني گركاني رييس ديوان عالي کشور در اين جلسه ضمن گراميداشت ميلاد باسعادت صديقه کبري فاطمه زهرا (س) و سالروز تولد بنيان گذار جمهوري اسلامي امام خميني (ره) و سالروز آزاد سازي خرمشهر و با اشاره به بيانات ارزشمند مقام معظم رهبري در ديدار با بانوان فرهيخته کشور گفت: سخنان ارزشمند مقام معظم رهبري درباره جايگاه رفيع زن در اسلام براي جامعه ما و خصوصاً نسل جوان کشورمان بسيار سازنده و آموزنده است.

وي مشکلات دنياي امروز در مورد جايگاه با ارزش زن را ناشي از نگاه غلط غرب و کج فهمي در مورد شأن و فضيلت زن در جامعه دانست و افزود: مسئله زن در اروپا و دنياي استکبار به يک بحران تبديل شده و اين فرهنگ و رفتار غلط بزرگترين اهانت و حق کشي و ظلم در مورد زنان است.

رييس ديوان عالي کشور با قرائت آيه شريفه: «قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم ذلک ازکي لهم ان الله خبير بما يصنعون» خاطرنشان كرد: نگاه مسلمانان به قرآن و آيات روشن آن درباره حجاب جايي براي پندارهاي غلط غرب در مورد زن در جامعه اسلامي باقي نمي گذارد و شيطاني بودن انديشه غربي را کاملاً آشکار مي‌کند. جمهوري اسلامي ايران نيز بايد به مسئوليت خود در حفظ حجاب و ترويج همه جانبه عفاف و دفاع از شأن و جايگاه زنان عمل کند.

وي افزود: البته وظيفه همه اين است که سخنان گران‌سنگ رهبر معظم انقلاب را دهان به دهان و قلم به قلم و در همه جا مطرح کنيم و ترويج كنيم. امروز وظيفه مبلغان، ترويج افکار و تبيين بيانات مقام معظم رهبري در همه زمينه و خصوصاً مسئله حجاب است و اگر ما به مردم خوراک فکري مناسب بدهيم مردم هم حتماً از آن استقبال مي‌کنند. البته مسئله بي‌حجابي، جامعه و نسل آينده ما را تهديد مي‌کند و اگر نسل جديد ما با اعتقاد کامل به مسئله حجاب پرورش پيدا بکنند جامعه آينده ما هم بيمه مي‌شود.
نظرات بینندگان