arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

سفر اولین وزیر خارجه انگلیس به کوبا بعد از 57 سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که پنجشنبه آینده به کوبا سفر خواهد کرد و طی این سفر که برای اولین بار از سال 1959 انجام می‌شود، مسایلی هم‌چون خدمات مالی، انرژی، فرهنگ و آموزش را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فیلیپ هاموند در بیانیه‌ای گفت که من اولین وزیر خارجه انگلیس هستم که پس از انقلاب کوبا در سال 1959 به این کشور سفر می‌کنم. این سفر برای من فرصتی است تا خودم به دیدگاه‌های کوبایی‌ها در خصوص چالش‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستند و این که خود را دارای چه جایگاهی در آینده می‌بینند، گوش دهم.

سفر وزیر خارجه انگلیس به کوبا در حالی است که پیش از این باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا بعد از نیم قرن دشمنی میان دو کشور در چارچوب نزدیک کردن روابط، مارس گذشته به این کشور سفر کرد.

بر اساس این بیانیه هاموند با برونو رودریگز، همتای کوبایی‌اش و دیگر مسوولان این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است که وزیر خارجه انگلیس هم‌چنین در جریان این سفر توافقنامه‌های دوجانبه‌ای را در خصوص بازنگری در پرونده بدهی‌های کوبا به انگلیس امضا خواهد کرد. علاوه بر آن در خصوص توافقنامه‌هایی در زمینه‌های خدمات مالی، انرژی و آموزش به بحث خواهد پرداخت.

این وزیر انگلیسی هم‌چنین امیدوار است که بتواند در جریان سفر خود مسایل مربوط به تغییرات اجتماعی و اقتصادی کوبا، حقوق انسان، تجارت و بحران‌های بهداشتی همچون ویروس زیکا را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان