arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

35 روز مقاومت جانانه در کلام رهبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضرت آیت الله خامنه ای: آن روزها بنده در اهواز بودم و از نزديک شاهد قضايا بودم. خرمشهر در واقع هيچ نيروي مسلح نداشت. نه که صد و بيست هزار (مانند بغداد) نداشت، بلکه ده هزار، پنج هزار هم نداشت.
 
چند تانک تعميري از کار افتاده را مرحوم شهيد اقارب پرست که افسر ارتش و بسيار متعهد بود، از خسروآباد به خرمشهر آورد و تعمير کرد (البته اين مال بعد است، در خود آن قسمت اصلي خرمشهر نيرويي نبود.) محمد جهان آرا و ديگر جوانهاي ما در مقابل نيروهاي مهاجم عراقي- يک لشکر مجهز زرهي عراقي با يک تيپ نيروي مخصوص و با نود قبضه توپ که شب و روز روي خرمشهر مي باريد، سي و پنج روز مقاومت کردند. همان طور که روي بغداد موشک مي زدند، خمپاره ها و توپ هاي سنگين در خرمشهر روي خانه هاي مردم مرتب مي باريد، اما جوانهاي ما 35 روز مقاومت کردند. بغداد سه روزه تسليم شد. «ملت ايران! به اين جوانها و رزمندگان افتخار کنيد! بعد هم که مي خواستند خرمشهر را تحويل بگيرند، دوباره سپاه و ارتش و بسيج با نيرويي به مراتب کمتر از نيروي عراقي رفتند خرمشهر را محاصره کردند و حدود پانزده هزار اسير در يکي دو روز از عراقي ها گرفتند.»

جنگ تحميلي هشت ساله ما داستان عبرت آموز عجيبي است. من نمي دانم چرا بعضي ها در ارايه مسايل افتخارآميز دوران جنگ تحميلي کوتاهي مي کنند.

نظرات بینندگان