arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

تحریم یک شرکت اسرائیلی به اتهام داد و ستد با ایران

دولت آمریکا دیروز سه شنبه اعلام کرد که هفت شرکت خارجی از جمله یک شرکت کشتیرانی اسرائیل و شرکت دولتی نفت ونزوئلا را به دلیل داد و ستد با ایران تحریم می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمریکا دیروز سه شنبه اعلام کرد که هفت شرکت خارجی از جمله یک شرکت کشتیرانی اسرائیل و شرکت دولتی نفت ونزوئلا را به دلیل داد و ستد با ایران تحریم می‌کند.

به گزارش بی بی سی، جیمز استاینبرگ معاون وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت:"من در اینجا اعلام می‌کنم که (هیلاری) کلینتون، وزیر خارجه آمریکا تصمیم به اعمال تحریم علیه هفت شرکت خارجی، بر مبنای قانون تحریم‌های ایران مصوب سال ۱۹۹۶ گرفته است."

تحریم این موسسات در راستای افزایش تلاش‌های آمریکا در جهت ایجاد محدودیت برای شرکت‌های خارجی مظنون به سرمایه‌گذاری در صنایع انرژی و برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

شرکت های پترولئوس ونزوئلا، PCCI (زیرمجموعه شرکت ملی پتروشیمی ایران) و موسسات کشتییرانی رویال اویستر گروپ از امارات متحده عربی، اسپیدی شیپ (متعلق به ایران و امارات)، تنکر پسیفیک از سنگاپور، اوفر برادرز در اسرائیل و آسوشیتد شیپبروکینگ سنگاپور جزو شرکت‌های تحریم‌شده توسط آمریکا هستند.

نام یک شرکت اسرائیلی در حالی در میان شرکت های تحریم‌شده دیده می‌شود که ایران و اسرائیل هیچ‌گونه رابطه رسمی با هم ندارند.

جیمز استاینبرگ گفت: "همه این شرکت‌ها در فعالیت‌های مربوط به تامین فرآورده‌های بنزینی برای ایران دست داشته‌اند."

اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه (۲۳ مه) شماری از مقام‌ها و بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی را به دلیل دست داشتن در فعالیت‌های هسته‌ای این کشورتحریم کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
0
0
عجب اشتباهی کرده اند اصلا مگرایران با اسرائیل رابطه دارد جالب است که امریکائیها نمی دانند که رابطه ایران با اسرائیل خیلی وقت است که قطع شده
نظرات بینندگان