arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

مردم آمریکا نگران چه چیزی هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه امریکایی نوشت احتمال افزایش سقف بدهی ملی در امریکا به یک نگرانی عمده برای بسیاری از امریکایی ها تبدیل شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بواشنگتن پست ، نظرسنجی جدید واشنگتن پست و مرکز تحقیقاتی پیو حاکی از ان است که مباحثات بر سر افزایش سقف حقوقی استقراض دولت به یک دغدغه جدی برای امریکایی ها تبدیل شده است به طوری که اکثریت وسیعی درباره پیامدهای بالقوه این موضوع صرف نظر از اینکه کنگره به افزایش بدهی ملی رای بدهد یا نه، نگرانند.

تقریبا نیمی از پرسش شوندگان در این نظرسنجی بزرگترین نگرانی شان را احتمال افزایش بدهی ملی فراتر از سطح کنونی چهار ده تریلیون و سیصد میلیارد دلار توصیف کردند.

فقط سی و پنج درصد گفتند بیشتر درباره خطر عدم پرداخت بدهی یا بی ثباتی اقتصادی در صورت رای کنگره به افزایش سقف بدهی ملی نگرانند. نتایج این نظرسنجی مخمسه ای را که قانون گذاران امریکا با نزدیک شدن به ضرب الاجل دوم اوت برای تصمیم گیری درباره سقف بدهی پیش روی دارند، به خوبی اشکار می سازد.

در حالیکه رهبران کنگره در هر دو حزب اذعان کرده اند وزارت خزانه داری برای پرداخت هزینه های دولت نیاز به ادامه استقراض دارد، قانونگذاران اگر نتوانند ثابت کنند برای مهار بدهی فزاینده دولت نیز تلاش می کنند، احتمالا با خشم رای دهندگان مواجه خواهند شد. روز سه شنبه جوزف بایدن معاون رئیس جمهور امریکا پس از چهارمین دور گفتوها با شش قانونگذار از دو حزب درباره کاهش بدهی ملی اعلام کرد، این گروه در مسیر دستیابی به توافق در مورد بیش از یک تریلیون دلار کاهش هزینه ها است که بخشی از مجموعه اقدامات با هدف سهولت تصویب افزایش سقف بدهی است.

در ضمن رهبران جمهوری خواه در مجلس نمایندگان امریکا رای گیری هفته اینده را در مورد لایحه ای جهت افزایش دو تریلیون و چهارصد میلیارد دلاری سقف بدهی بدون یک طرح پیشنهادی برای کاهش بدهی برنامه ریزی کرده و هدف این است که نشان داده شود چنین قانونی امکان تصویب ندارد.
نظرات بینندگان