arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

فنلاند خواهان امضای تفاهمنامه بازگشت داوطلبانه پناهجویان افغان شد

معاون وزیر کشور فنلاند در سفر خود به کابل خواهان امضای تفاهمنامه ای برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان به افغانستان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، «پاروی نیرگ» معاون وزیر کشرو فنلاند، ضمن سفر به کابل با «سید حسین عالمی بلخی»، وزیر امور مهاجرین افغانستان دیدار و در مورد این تفاهمنامه گفت و گو کرد.

مطابق با جزییات در خبری که از سوی این وزارت به رسانه ها فرستاده شده، آمده است که معاون وزیر فنلاند متن پیشنهادی این تفاهمنامه را به وزارت امور مهاجرین افغانستان ارائه داده است.

 بلخی، حضور سازمان بین المللی مهاجرت و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان را در مذاکرات این تفاهمنامه الزامی دانست.

وی همچنین از کشور فنلاند خواست که در ادغام مجدد افرادی که به افغانستان بازگردانده می شود، برای جلوگیری از مهاجرت دوباره‌شان همکاری کند و این موضوع در تفاهمنامه طرفین گنجانیده شود.

وزیر مهاجرین افغانستان هم چنین گفت: افغانستان از بازگشت داوطلبانه مهاجرین در هر زمانی که باشد استقبال می‌کند.

علاوه بر این وی ناامنی روانی و فیزیکی را دلیل اصلی مهاجرت افغانها خواند و گفت که نظر به قواعد بین المللی، کسانی که مناطق اصلی شان ناامن باشد، از کشورهای مقصد اخراج نمی گردند، بنابراین شرایط امنیتی افغانستان در تفاهمنامه بین افغانستان و فنلاند در نظر گرفته شود.

معاون وزیر فنلاند نیز اطمینان داد که  از میان ۷ هزار افغان که از آغاز مهاجرت ها در سال گذشته تا کنون در این کشور درخواست پناهندگی داده اند کسانی که ضرورت بیشتری برای پناهندگی دارند را بپذیرد.

وی گفت که درخواست های پناهندگی افغان ها در فنلاند به صورت جداگانه بررسی گردیده و این روند تا آگوست سال جاری به پایان می رسد.

لازم به ذکر است که طی دو سال گذشته حدودا ده‌ها هزار افغان به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند و نظر به آمار موجود، افغان ها دومین گروه بزرگ مهاجران در اروپا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
منبع: مهر
برچسب ها: فنلاند
نظرات بینندگان