arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

اذعان استاندار تهران: تعطیل کردن زیاد، مضر است!

استاندار تهران گفت: استانداری در جهت برگزاری بهتر انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، در زمان منتهی به انتخابات و در موعد قانونی تبلیغات و رای گیری، در ادارات و سازمان های اجرایی، بازرسانی را برای نظارت و ارائه گزارشات مشخص خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار تهران گفت: استانداری در جهت برگزاری بهتر انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، در زمان منتهی به انتخابات و در موعد قانونی تبلیغات و رای گیری، در ادارات و سازمان های اجرایی، بازرسانی را برای نظارت و ارائه گزارشات مشخص خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، مرتضی تمدن در گفتگو باشگاه خبرنگاران گفت: دیوان عدالت اداری با بررسی ادله سازمان بازرسی کل کشور و استانداری، کاهش ساعات کاری ادارات را مخالف قانون ندانسته است.

وی با بیان اینکه استانداری تهران ساعات آغاز و پایان کار اداری و رفت و آمدهای کارمندان را براساس وضعیت ترافیکی طراحی نموده است، اظهار داشت: کاهش ساعات کاری ادارات تا حدود زیادی از ترافیک سنگین تهران کاسته و شرایط بحرانی و اضطرار را بهبود بخشیده است.

استاندار تهران با تاکید اینکه طرح کاهش ساعات کاری ادارات تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد، تصریح کرد: اگر نیم ساعت به ساعت کاری ادارات افزوده یا کم شود در راستای این است که در شرایط بحران و اضطرار مجبور نشویم پایتخت را برای چند روز تعطیل کنیم چرا که تعطیلی تهران زیان های جبران ناپذیری را بر مردم و دستگاه های اجرایی وارد خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییر ساعات کاری ادارات و زوج و فرد کردن تردد خودروها در جهت جلوگیری از بحران و شرایط اضطراری در پایتخت ایجاد شده است، اظهار داشت: کارمندان باید کاهش ساعات کاری خود را با رسیدگی به کارهای باقیمانده در زمان دورکاری جبران کنند.

تمدن خاطرنشان کرد: استانداری تهران با تدابیر بلند مدت در نظر دارد شرایط بحرانی پایتخت را به شرایط عادی برساند و هر زمان که تهران به شرایط عادی بازگردد ساعات کاری ادارات نیز به روال گذشته اجرا خواهد شد.
استانداری تهران همچنین با اشاره به تخصیص 100 میلیارد تومان یارانه به بلیط مترو در بودجه 90 و تاکید بر اینکه دولت بودجه مترو را به تدریج و مرحله به مرحله در جهت اینکه فشاری بر مردم وارد نشود به شهرداری پرداخت خواهد کرد، اذعان داشت: در جهت گسترش مترو، دولت ردیفی در بودجه 90 پیش بینی کرده که خوشبختانه سهم بیشتر این بودجه به مترو پایتخت اختصاص داده شده است.
تمدن افزود: دولت همچنین برای افزایش واگن های مترو، بودجه ای در نظر گرفته که بزودی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

استاندار تهران در ادامه همچنین در رابطه با سوء استفاده از اموال دولتی و عمومی، جایگاه دولتی در انتخابات و تدابیر استانداری برای برگزاری بهتر انتخابات گفت: در قانون انتخابات صراحتا بیان شده که به هیچ عنوان نباید از ظرفیت ها و امکانات دستگاه های دولتی به نفع اشخاص یا کاندیدای خاص استفاده شود و هر کس که این قانون را نادیده گرفت متخلف محسوب خواهد شد.

تمدن در ادامه با بیان اینکه قانون انتخابات استفاده از اموال عمومی را به نفع کاندیدای خاص از سوی مدیران و مسئولان ادارات ممنوع کرده است، ادامه داد: هیچ مدیر و مسئولی حق ندارد به نفع کاندیدای خاصی وارد عمل شود و از امکانات و وسایل اداری و اموال عمومی به سود شخص یا حزب و یا کاندیدای خاصی استفاده نماید.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: قانون انتخابات به صراحت تصریح کرده که شاغلین دستگاه های دولتی که کاندیدای انتخابات شده اند شش ماه زودتر از فعالیت های انتخاباتی باید از مسئولیت خود استعفا دهند.

تمدن همچنین در رابطه با ساز و کارهای استانداری برای برگزاری بهتر انتخابات بیان کرد: با توجه به اینکه قانون به صورت شفاف به بایدها و نبایدهای انتخابات اشاره کرده است؛ لذا استانداری تمام هم و غم خود را در جهت اجرای دقیق قانون به کار خواهد برد.

وی افزود: استانداری برای اینکه بتواند قانون را دقیق تر اجرا نماید در زمان مختص به انتخابات و در موعد قانونی تبلیغات و رای گیری در ادارات و سازمان های اجرایی، بازرسانی را برای ارائه گزارشات و کیفیت برگزاری انتخابات مشخص کرده است.

تمدن خاطرنشان کرد: ناظرین شورای نگهبان و هیئت های نظارتی اگر گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی هر یک از ارگان های دولتی به نفع شخص و یا افراد خاصی را به استانداری ارائه نمایند استانداری سریعا رسیدگی خواهد کرد و بر اساس قانون با متخلفین برخورد می کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
0
0
آقای استاندار محترم تهران شما جزء جریانی چیزی نیستی ؟ مواضع قبلیتان خیلی محکم بود
نظرات بینندگان