arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

عباسي: پنج سال است که در فهرست تحريم قرار دارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بی ثمر خواندن تحریم های غرب علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان گفت: پنج سال است که در فهرست تحریم امریکا و چند کشور غربی قرار دارم اما در این مدت هیچ اتفاقی نیفتاده و محدودیتی برای من ایجاد نشده است.

به گزارش انتخاب، فریدون عباسی در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران پس از جلسه امروز هیئت دولت افزود: یکی از اولین افرادی که اسمش در فهرست تحریم آمد، بنده بودم که در حال حاضر پنج سال از آن زمان می گذرد و هیچ محدودیتی برای من ایجاد نشده است جز اینکه اجازه ورود تروریست ها را دادند که به لطف خدا در مورد بنده موفق هم نبودند. معاون رئیس جمهور گفت: هر چه غربی ها این کارها را ادامه دهند نخواهند توانست جلو حرکت علمی ملت ایران را بگیرند.

 عباسی در ادامه در خصوص قرار گرفتن نام یک شرکت صهیونیستی به عنوان فروشنده تجهیزات هسته ای به کشورمان اظهار داشت: این موضوع را در اخبار شنیده ام و اطلاعی ندارم. وی در این خصوص توضیح داد: غربی ها که براساس اصول اقتصادی شان دائماً به دنبال پول هستند ممکن است جنسی را با مارک و نام دیگری بفروشند که در بازار منشأ آن معلوم نباشد و از این کارها زیاد انجام می دهند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست پرونده ایران را به حالت عادی برگرداند و بیش از این بازیچه دست چند کشور قرار نگیرد.

فریدون عباسی در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران پس از جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره گزارش محرمانه آژانس درخصوص حرکت ایران به سمت تسلیحات هسته ای اظهار داشت: اسناد ادعایی همیشه وجود دارد بدون آنکه بر مبنا و معیار واقعی باشد. وی گفت: این اسناد همواره از ناحیه چند کشور استکباری تهیه می شود تا براساس آن سازمان های بین المللی از جمله آژانس تصمیمات غلطی اتخاذ کنند البته همواره در این مرحله مانده و نتوانسته اند موارد ادعایی خود را ثابت کنند چرا که دلیل قانع کننده ای ندارند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امروزه با پیشرفت تجهیزات، جعل اسناد به راحتی صورت می گیرد و به آسانی می توانند علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان مدارکی جعل کنند. عباسی خطاب به کشورهای غربی گفت: دست بردارید و رفتارتان را تصحیح کنید. رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: امیدواریم آژانس بین المللی انرژی اتمی به خاطر اقدامات سوء چند کشور، سابقه خود را زیر سوال نبرد و هر چه سریع‌تر پرونده ایران را به حالت عادی برگرداند
نظرات بینندگان