arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
" از بقايي به خاطر تحمل كم نظيرش ممنونم "

احمدی نژاد: همان کاری را که با مشایی کردند، الان دارند با بقایی می کنند/ بقایی: مطیع رییس جمهور هستم

محمود احمدی نژاد با اشاره به آنچه "حملات شدید به بقایی" خواند ، بدون نام بردن از رییس دفتر خود گفت: قبل از ایشان [مشایی]، هم همين اتفاق افتاده و رییس سابقش را سیبل کردند،
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود احمدی نژاد با اشاره به آنچه "حملات شدید به بقایی" خواند ، بدون نام بردن از رییس دفتر خود گفت: قبل از ایشان [مشایی]، هم همين اتفاق افتاده و رییس سابقش را سیبل کردند،

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ رييس جمهوري گفت: ما متوجه نشديم كه خاصيت نهاد رياست جمهوري اين است يا خروج از سازمان ميراث فرهنگي مديران اين سازمان را در سيبل قرار مي‌دهد كه قبل از ايشان هم همين اتفاق افتاده است.

وي با ابراز اميدواري نسبت به تداوم با قوت خدمات بقايي در سازمان ميراث فرهنگي توسط احمدزاده كرماني سكاندار جديد اين سازمان از حميد بقايي به عنوان فرد خدومي كه زندگي خود را براي تعالي اين سرزمين و خدمت به ملت ايران و انقلاب اسلامي وقف كرده است ياد كرد و گفت: از بقايي به واسطه خدمات و همچنين تحمل كم نظير وي سپاسگزاري مي‌كنم.

رييس جمهور گفت: جنس احمد زاده نيز از همان جنس آقاي بقايي است كه قرار است در سازمان ميراث فرهنگي دوره اي خدمت كند و آماده مي‌شود كه اگر از اينجا رفت به سيبل تبديل شود كه البته وي از قبل در سيبل حملات بوده است.

وي ابراز اميدواري كرد كه احمدزاده در فضاي صميمي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و در كنار مهندسان و كارشناسان اين سازمان حركت پرشتابي را كه آغاز شده است را با شتاب بيشتري به پيش ببرد.

احمدي نژاد تاكيد كرد: به عنوان كوچكترين عضو ملت ايران، تا روزي كه هستيم مدافع مستحكم و قاطع مجموعه خدمات شما در اين سازمان خواهم بود.

احمدي نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نمايش منشور حقوق بشر كوروش در ايران خطاب به افرادي كه دولت را به واسطه نمايش اين منشور متهم كردند گفت: بالاخره اين منشور كوروش هست يا نيست؟ متصل به اين سرزمين و موجب افتخار است يا خير؟

وي خاطر نشان كرد: همان ملت متمدني كه منشور كوروش را خلق كرد با آگاهي اسلام را پذيرفت.

رییس جمهور اظهار داشت: اين كه يك ملت متمدن آزادانه اين مكتب را پذيرفته به نفع اين مكتب است و عظمت اين مكتب را مي‌رساند و اين تفاوت دارد با اين كه يك گروه جاهل بي فرهنگ اين مكتب را بپذيرند كه ديديم در واقع نپذيرفتند.

احمدی نژاد در بخش دیگري از سخنانش با اشاره به تلاش كشورهاي جهان در زمينه فراهم آوردن امكانات و زيرساخت‌هاي مورد نياز توسعه گردشگري اظهار داشت: عده‌اي مي‌گويند سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مجوز ساخت هتل مي‌دهد و اين را جرم تلقي مي‌كند كه اگر اين اقدام جرم است ما به آن افتخار مي‌كنيم.

بقایی: همواره مطیع‌ دستورات احمدی‌نژاد بودم
رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گفت: در مدت حضور در سازمان میراث همواره خود را خادم ایران و مطیع منویات و دستورات ریاست جمهور دانسته‌ام.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، حمید بقایی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری طی سخنانی در جلسه معارفه رئیس جدید این سازمان با بیان اینکه گذشته یک ملت بیانگر ظرفیت‌ها، اصالت و هویت اوست و تاریخ پرافتخار یک ملت گنیجنه‌ای ارزشمند و ثروتی عظیم به شمار می‌آید.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی براینکه "تاریخ معلم انسانهاست "، تاکید کرد: با غور و تتبع در گذشته می‌توان راه دشوار آینده را به آسانی در نوردید و به افق‌های پیش رو دست یافت.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: تاریخ ملت بزرگ ایران گویای حق‌طلبی، عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی، هنر ورزی و عشق به انسان‌ به عنوان اشرف مخلوقات الهی است. ایرانیان در طول تاریخ پرافتخارشان ظالم، ستمگر، ویرانگر و استعمارگر نبوده‌اند. هیچگاه فرهنگ ملتی را از بین نبرده‌اند بلکه خود منشا فرهنگی سایر ملت‌ها شده‌اند. اما در این میان بزرگترین میراث کهن و نماد عدالت‌خواهی ایرانیان پذیرش مذهب شیعه و پیروزی از آل علی است.

بقایی یادآور شد: این انتخاب بزرگ (پذیرش مذهب شیعه) سرنوشتی بس عظیم برای ایران رقم زد و امروز در جهان تنها کشور شیعه، ایران عزیز است. سادگی است که بخواهیم این انتخاب بزرگ ملت ایران را امری عادی جلوه دهیم.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این عمق فکری است که ما را از سایرین مجزا می‌سازد. به تاریخ مدعیان تمدن و فرهنگ بنگریم. کشتار و نابودی جزء ‌مسلم تاریخ آنان است. تنها در قرون گذشته بیش از یکصد میلیون نفر انسان به دلیل جنگ‌ها و آشوب‌های مختلف جان خود را از دست داده‌اند. خوب است بدانیم بیش از نیمی از این فجایع تاریخی در اروپا اتفاق افتاده است. در خلال جنگ‌های جهانی اول و دوم و جنگ بالکان حدود 60 میلیون انسان جان خود را از دست داده‌اند. آری اگر فرهنگ و تمدن ایران را در کفه‌ای بگذاریم خواهیم دید مدعیان تمدن قادر به هموزنی با آن نیستند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی حافظ این فرهنگ و تمدن گرانقدر است و کار خالصانه در این سازمان به نوعی عبادت محسوب می‌شود، تصریح کرد: اینجانب در مدت 6 سال حضور خود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که حدود 2 سال آن در کسوت رئیس سازمان بوده است همواره خود را خادم ایران و مطیع منویات و دستورات ریاست محترم جمهور دانسته‌ام.

بقایی افزود: البته فرهنگ امری است که کسی از آن نمی‌رود بلکه وارد آن شده و فرهنگی خواهد ماند. خدای بزرگ را شاکرم که به من حقیر فرصتی عنایت فرمود تا در مقطعی از دوران حیاتم در راه خدمت به میراث گرانقدر ایران گام بردارم و در پیشگاه الهی با آرامش میگویم که تمامی مساعی خود را برای حفظ،‌ حراست و فرهنگ اصیل این مرز و بوم مبذول داشته‌ام.



نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Norway
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
4
6
بقایی یک مفسد اقتصادی است چطور رییس جمهور از او دفاع می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
7
2
سلام

اين اقدام آقاي رئيس جمهور يعني حمايت از ياران نزديكش يعني بامرام بودن يعني برنامه داشتن حالا هي رفقا وحاميان قديم والبته مخالفان جديد ايشون هزار يك بحث را مطرح مي كنند كه ايشان دچار.......شده ولي خداييش براي مني كه به ايشون راي ندادم اين سماجت و قاطعيت و تلاش در راستاي رسيدن به اهداف تعيين شده تيمي و خلاصتا مرام داشتن ايشون مهم و زيبا است و وجهه تمايز اين دولت باساير دولتها اين نكته است كه هركه در دايره رندي است خوش باشد كه ساغي هوا دارش است .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
اگر مرام حمايت از مقسدين اقتصادي است ما جد اندر جد بي مرام هستيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
3
1
رییس جمهور آینده، مشایی یا بقایی پاینده! به کوری چشم متحجرین!
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
0
2
آقای رئیس جمهور چرا میگذارید به یاران صدیقتان همچین کارهایی بکنن ما به شما رای دادیم در این مواقع یاور دوستانتان باشید و محکم و استوار مثل یک ماه قبل سر قول و تصمیماتتان به ایستید / دیگر مثل قبل محکم نیستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
0
0
در صحن استاد هستیم(استاد)
نظرات بینندگان