arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

عقب نشینی مصر از رابطه با ایران: هنوز زود است بماند برای بعد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای ایرانی خود گفت که سخن گفتن درباره ازسرگیری رابطه قاهره با تهران هنوز زود است.

به گزارش انتخاب به نقل از عصر ایران، نبیل العربی پس از این دیدار به خبرگزاری رسمی مصر گفت که در این ملاقات به وزیر خارجه ایران گفتیم که مصر صفحه جدیدی از روابط را با همه کشورها باز می کنم . مصر تمایل دارد تا هیچ مشکل و دشمنی با هیچ از یک از کشورهای جهان نداشته باشد.

این دیدار امروز چهارشنبه و در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد در اندونزی انجام شد.

وی افزود: همچنین درباره موضوع افزایش سطح روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر به سطح سفرا گفت وگو شد. من تاکید کردم که هم اکنون زمان این اقدام نیست. ارتقای روابط با ایران در پارلمان مصر باید مطرح شود.

این درحالی است که پارلمان مصر هم اکنون منحل اعلام شده و قرار است در ماه های آینده این کشور شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی باشد.

قبل از این وزیر امور خارجه مصر بارها برآمادگی کشورش برای ازسرگیری روابط با ایران و افزایش سطح روابط به سفارت ومبادله سفیر تاکید کرده بود. از بیش از 30 سال پیش تاکنون ، پس از قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر ،  روابط دیپلماتیک دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع در تهران وقاهره است.

کابینه مصر در هفته های اخیر به شدت از سوی کشورهای جنوب خلیج فارس، اسرائیل و آمریکا در زمینه رابطه با ایران، تحت فشار بود.

ایران بیش از 30 سال پیش به دلیل توافقنامه صلح مصر و اسرائیل ، روابط دیپلماتیک خود را با قاهره قطع کرد. هم اکنون روابط  میان دو کشور در سطح دفتر حفاظت از منافع ایران و مصر در قاهره و تهران است.

هم اکنون رابطه دیپلماتیک ایران با چهار کشور آفریقایی مصر, مراکش, گامبیا و سنگال قطع است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
0
0
ماشا الله چشم نخوریم. کشورها برای ایجاد رابطه با ما دست از پا نمی شناسن.
نظرات بینندگان