arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

سیدعلی خمینی: برای ترویج بیشتر آرمان‌های امام(ه) چه كرده‌ایم؟

فرزند یادگار امام خمینی (ره) گفت: اگر آرمان‌های حضرت امام به درستی ترویج و تبلیغ شود، هنوز هم این اندیشه یك اندیشه پویا و تاثیرگذار است، لذا ما باید هوشیار باشیم تا مشكلات عدیده‌ای كه با آن روبرو هستیم ما را از آرمان‌های امام خمینی (ره) دور نكند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرزند یادگار امام خمینی (ره) گفت: اگر آرمان‌های حضرت امام به درستی ترویج و تبلیغ شود، هنوز هم این اندیشه یك اندیشه پویا و تاثیرگذار است، لذا ما باید هوشیار باشیم تا مشكلات عدیده‌ای كه با آن روبرو هستیم ما را از آرمان‌های امام خمینی (ره) دور نكند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی كه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی در آستان آفتاب در محل برج میلاد سخن می‌گفت، اظهار كرد: باعث خرسندی است كه در یك مجموعه خاص كه خصوصیاتی چندجانبه دارد مكانی را برای شناساندن امام(ره) و آرمان‌های امام(ره) اختصاص دهیم كه این نشان دهنده عمق توجه ما به راه و آرمان‌های امام خمینی است.

وی افزود:‌ البته هر قدر این امكانات بیشتر باشد و این فرصت‌ها فراهم شود، مسئولیت دوستداران امام(ره) و بخصوص موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) سنگین‌تر خواهد بود؛ چرا كه باید بتواند هر چه بهتر از این امكانات استفاده كند و اندیشه، آرمان و فكر امام(ره) را منتقل كند.

سیدعلی خمینی ادامه داد: امام(ره) در طول زندگی به تعالی هدف والای خود می‌اندیشید، امروز هم ترویج آرمان‌های امام(ره) فایده‌ای برای ایشان ندارد، بلكه این ما هستیم كه به عنوان علاقمندان راه امام(ره) به این بزرگداشت‌ها احتیاج داریم.

فرزند یادگار امام با بیان این‌كه یك عمر زندگی باعزت پاداش راهی بوده كه امام(ره) در طول زندگی با مجاهدت آن را طی كرده، گفت: ما خودمان پیش از هر چیز به عنوان دوستداران و معتقدان به اندیشه امام باید هر روز از خود بپرسیم كه برای ترویج بیشتر آرمان‌های امام(ه) چه كرده‌ایم؛ چرا كه مسلما رفتن به دنبال این آرمان‌ها و بازگو كردن آن وظیفه‌ای است كه دوستداران امام(ره) بر عهده دارند.

وی همچنین یادآور شد: ما باید هر روز از خود بپرسیم كه آیا این راه كه حضرت امام آن را اسلام ناب محمدی نامیده‌اند، به درستی درك كرده‌ایم؟ گفت: این یك انگیزه الهی است كه با انگیزه‌های مادی جمع‌شدنی نیست، لذا در این مسیر كه قرار است سراسر نور و معنویت باشد انگیزه مادی نباید داشت.

سیدعلی خمینی در ادامه گفت: حضرت امام آرمان‌هایی داشتند و ما امروز به عنوان علاقمندان به ایشان وظیفه داریم تا اولا این آرمان‌ها را درك كنیم و ثانیا آنها را ترویج كنیم. حكمت و فلسفه مراسم‌های بزرگداشت حضرت امام(ره) هم باید انتقال آرمان‌های ایشان باشد؛ آرمانی كه به حق می‌تواند همچنان تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: زمانی كه حضرت امام خود بیرق مبارزه را در دست داشتند، اندیشه ایشان جذاب و پویا بود و در ایران طرفداران زیادی پیدا كرده بود و توانست قاطبه ملت را برانگیزد. امروز هم در دنیا و بین مسلمانان این استقلال‌خواهی، آزادی‌طلبی و اسلام‌خواهی هنوز جای كار دارد و می‌تواند به عنوان راه رسیدن به تعالی مورد توجه قرار گیرد.

فرزند یادگار امام همچنین گفت: كسانی كه دغدغه‌ی دستیابی به آرمان‌های حضرت امام را دارند باید از امكانات موجود برای تبیین راه امام(ره) استفاده كنند. در این راه ما باید هوشیار باشیم كه مشكلات ما را از آرمان‌هایمان باز ندارد. در واقع ما باید بدانیم كه آرمان‌های امام، آرمان‌هایی مهم، اساسی، جذاب و تحول‌برانگیز است.

وی در پایان اظهار كرد: اگر بتوانیم به درستی اندیشه امام(ره) را ترویج كنیم همچنان كه امروز این اندیشه در حال درخشش است در آینده هم این اندیشه همچنان درخشش بیشتری خواهد داشت. انشاءالله كه در مسیر شناساندن راه و اهداف امام(ره) قدم برداریم و از فراز و فرود روزگار نترسیم.

پس از سخنرانی سیدعلی خمینی در این مراسم، وی از نمایشگاه نقاشی در آستان آفتاب بازدید كرد. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی همچنین به همراه احمد مسجدجامعی و معصومه ابتكار اعضای شورای شهر تهران از برج میلاد تهران بازدید كرد.

نظرات بینندگان