arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

انتقاد چمران از بی توجهی به همکاری شوراها و شهرداریها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای عالی استان ها گفت: همکاری بسیار ارزنده شوراها و شهرداری های کشور با قانون هدفمندی یارانه ها مغفول ماند.
 
به گزارش انتخاب، مهدی چمران در چهل و پنجمین جلسه اجلاس شورای عالی استان ها در مجلس قدیم با اشاره به دیدار شماری از اعضای شورای عالی استان ها با مقام معظم رهبری افزود : امیدوارم با تحلیل سخنان معظم له ، از فرمایشات ایشان استفاده کنیم و بهره برداری مناسب را داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور افزود: شوراها و شهرداری ها در اجرای این قانون گام های بلندی برداشته اند و متأسفانه کمتر به آن پرداخته شد.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه این اقدام شوراها و شهرداری ها قابل تحسین است گفت: در نتیجه این همکاری ، با اینکه شهرداری ها می توانستند بر اساس مصوبه هیأت دولت کرایه اتوبوس و مترو را 10 درصد گران کنند ولی برای همکاری در اجرای این قانون این کار را نکردند و در تهران هم با وجود مشکلات فراوان این رقم افزایش نیافت.

چمران تأکید کرد: امسال باید به میزان منطقی این کرایه ها اضافه و از ابتدای تابستان اجرا شود.

رئیس شورای عالی استان ها در ادامه با اشاره به بودجه شورای شهر استان ها و شهرستان ها گفت: بودجه ما خیلی قابل توجه نیست ولی تا جایی که بتوانیم به شوراهای شهرستان ها کمک خواهیم کرد البته با کمبود مالی که داریم به شوراهای بخش ها و روستاها نمی توانیم کمک کنیم و باید فکر اساسی در این خصوص داشته باشیم.

چمران ، اشتغال و کمک مالی را مهمترین درخواست از اعضای شوراها دانست و گفت: این معضلی عمومی است که امیدواریم وعده های اشتغال داده شده با کمک مردم و لطف الهی برطرف شود ولی ما نمی توانیم در این خصوص کاری انجام دهیم.

وی گفت: کمک های مالی هم همین طور است و این مشکلات وجود دارد ، ما نباید در کمک های مالی خودمان را قاطی کنیم.

رئیس شورای عالی استان ها همچنین با انتقاد از حذف ماده 137 و 138 از برنامه پنجم توسعه گفت: این دو ماده در برنامه سوم و چهارم آمده بود ولی متأسفانه در برنامه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد.

وی گفت: ماده 137 و 138 شامل 23 وظیفه مصوب شورای عالی اداری کشور درخصوص واگذاری تصدی های غیر ضرور و غیرحاکمیتی دولت به شهرداری ها و شوراهاست.
نظرات بینندگان