arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

پروانه مافی: بحث های تفرقه ای از سر شیطنت است/ حاجی بابایی: اصول گرایان دنبال ریاست لاریجانی اند

نماینده تهران:تعیین ريیس مجلس با راي نمايندگان است و طبعا هرگروهي كه اكثريت داشته باشد مي تواند ريیس مجلس را تعيین كند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس دهم برخلاف سه دوره گذشته پارلمان، با حضور دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا شکل گرفته است و هر دو طبعا به دنبال ایجاد فراکسیون‌های مطلوب خود هستند. بر این اساس  هر دو مدعی کسب اکثریت مجلس اند و تلاش می‌کنند بر همین پایه رئیس آینده مجلس را از بین عارف و لاریجانی مشخص کنند.

به گزارش انتخاب، هر چند که چتر فراکسیون امید شماری از اصول گرایان حامی برجام و دولت را نیز در بر می گیرد و به نظر نمی رسد اصلاح طلبان مایل باشند رقابت را به صحن بکشانند.

یک سایت خبری  با این پیش فرض سراغ دو نماینده منتخب مجلس از هر دو جریان رفته و نظر آنها در مورد جایگاه‌ فراکسیون‌های اصول‌گرایان و اصلاح طلبان در مجلس آیندهرا جویا شده است.

حميدرضا حاجي بابايي که به عنوان وزیر آموزش و پرورش دوران احمدی نژاد شهرت بیشتری دارد بار دیگر در مقام منتخب همدان به مجلس شورای اسلامی بازگشته و در این گفت و گو درباره برنامه‌هاي اصول گرايان براي مجلس آینده می گوید: همه تلاش‌مان اين است كه بتوانیم تعريف  واحدی از فراكسيون اصول‌گرایان ارائه دهیم تا بر اساس این تعریف هم اصول‌گرایان در آن جا بگیرند و هم نمایندگان مستقل بتوانند در آن حضور داشته باشند.

عضو دولت احمدی نژاد خاطر نشان می کند: ما در واقع ما به دنبال این هستیم که فراكسيون حداكثري شكل بگيرد و اين فراكسيون بتواند در كنار دیگر سلايقي كه در مجلس هستند يك مجلس كارآمد و قدرتمندي را شكل بدهد كه ريل گذاري هدايت حمايت و نظارت بر دولت را بر دوش بگیرد.

وی ادامه می دهد: طبق جمع‌بندي‌هاي ما فقط یک فراكسيون اصولگرايان كه همه اصولگرايان و از جمله آقاي لاريجاني عضو آن هستند در مجلس دهم شكل مي گيرد و همه سلایق اصول‌گرا در آن حضور دارند.

نمایندهٔ دوره‌های پنجم ، ششم ، هفتم ، هشتم مجلس با بيان اينكه رياست اين فراكسيون را اعضا با راي مشخص مي كنند خاطر نشان می کند:  سعي‌مان اين است كه وحدت رويه بين همه اصولگرايان شكل بگيرد و لاريجاني ريس مجلس شود.
نظرات بینندگان