arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

محسن رضایی: تصميمي براي انتخابات رياست جمهوري نگرفته ام

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تصميمي براي انتخابات رياست جمهوري نگرفته و در اين مورد نيز فکري نکرده‌ام؛ مسئله انقلاب براي من مهم‌تر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تصميمي براي انتخابات رياست جمهوري نگرفته و در اين مورد نيز فکري نکرده‌ام؛ مسئله انقلاب براي من مهم‌تر است.

به گزارش ايسنا، محسن رضايي با بيان اين مطلب در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد خرم‌آباد افزود: به عقيده من جوانان فرشتگان نجات ايران از قبل و الان هستند؛ اگر مي‌خواهيم اقتصاد کشور متحول شود بايد جوانان بيايند و به آنها بها دهيم.

وي با تاکيد بر اين‌که رهبر معظم انقلاب اسلامي با نام گذاري امسال با نام جهاد اقتصادي فضاي بسيار مطلوبي براي انقلاب اسلامي بوجود آورده، اظهار داشت: بايد اجازه داد جوانان وارد عرصه شده و با روحيه جهادي در سال جهاد اقتصادي وارد عمل شوند؛ نبايد به هيچ وجه فکر کرد که آنها متخصص نيستند بلکه مي‌توانند مشکل اقتصاد را حل کنند؛ نبايد يک عده با احساسات جوانان بازي کنند بلکه بايد به آنها اعتماد کنند.

وي با تاکيد بر اين‌که جهاد اقتصادي حال و هواي جديدي براي امسال بوجود آورده و توجه به مسئله اقتصادي از اولويت‌هاي اول کشور به حساب مي‌آيد، عنوان کرد: جهاد اقتصادي نام گذاري شده امسال توسط رهبر انقلاب بسيار متفاوت با سال‌هاي گذشته است؛ شعار و ترکيب ان بسيار مهم بوده و بايد تمامي تلاش خود را براي تحقق آن به کار گيريم.

رضايي افزود: در حال حاضر، رقابت سرنوشت اقتصادهاي دنيا را تعيين مي‌کند؛ هر ملتي که يک زمان اندک از ديگري عقب بيفتد جبران آن زمان سخت خواهد بود؛ اساس پيشرفت اقتصاد رقابت بوده و اگر کالاهاي رقابت پذيري توليد نکنيم بازارهاي داخلي را از دست خواهيم داد.

رضايي اقتصاد را سرزمين جنگ برشمرد و گفت: در بحث اقتصاد آمريکايي‌ها جنگ اقتصادي را بر ما تحميل کردند و با تحريم مي خواهند جلوي پيشرفت کشور را بگيرند؛ بايد با روحيه شهادت طلبي در جهاد اقتصادي تحريم ها را خنثي کنيم.

رضايي با تاکيد بر اين‌که ايران بايد در اقتصاد دنيا حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد، تصريح کرد:مسئله اقتصاد بسيار مهم بوده و به هيچ وجه نبايد آن را به سود شخصي تنزل دهيم؛ روحيه اقتصادي، انگيزه و فرهنگ‌هاي ما بايد جهادي شود و براي جهاد اقتصادي نخبگان، علما و توده‌هاي مردم به صحنه بيايند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با بيان اين‌که بيکاري پنج تا شش استان کشور بالاي بيست درصد است، افزود: با اين احوال اقتصاد ما به جايي نمي‌رسد و بايد فکري جدي کرد؛ با کمک دانشجويان که آينده کشور هستند دست به دست هم داده و در جهت خنثي کردن تحريم‌ها از هيچ تلاشي فروگذار نكنيم.

رضايي در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان مبني بر اين‌که مشکل بيکاري چه زماني در کشور به صورت کامل رفع مي شود يادآور شد: خوشبختانه به بحث بيکاري و رفع آ‌ن توجه زيادي از طرف دولت صورت گرفته ولي با زبان بيکاري رفع نمي‌شود و بايد راهکاري اساسي اتخاذ شود؛ رييس جمهور بايد از دانشجويان و صاحب نظران در جلسات متعدد دعوت کرده و از آنها راهکارهاي لازم را جهت رفع بيکاري استخراج کند.

وي در خصوص وضعيت اقتصاد ايران نيز گفت: اقتصاد ايران بايد پيشرفت چشم‌گيري داشته باشد و در اين راستا از تمامي ظرفيت‌ها استفاده شود؛ اقتصاد ايران بايد الان روي نورم سالانه دو هزار ميليارد باشد، ولي اين رقم هشتصد ميليارد است.

رضايي با بيان اين‌که هنوز معتقد به فدرال اقتصادي هستم، بيان داشت: هر استاني فرهنگ خاص خود را دارد؛ فدرال اقتصادي متناسب با اقوام، اقليم و جمعيت برنامه‌ريزي مي‌کند.

رضايي در پاسخ به سوال يکي ديگر از دانشجويان در خصوص اختلاف نظرهاي ميان مجلس و دولت اعلام کرد: اختلاف هميشه بوده و الان نيز اين اختلاف بر سر ادغام وزارتخانه‌هاست. ولي مجلس و دولت به جاي مسايل حاشيه‌اي بايد به متن توجه کنند؛ در کشور هيچ مشکلي وجود ندارد و حاشيه سازي نيز توجيه ندارد.

محسن رضايي در خصوص حذف صفر تاکيد کرد: هنوز ما با تورم سه رقمي مواجه نشده‌ايم تا اين کار را انجام دهيم و شرايط اقتصادي کشور به هيچ وجه بحراني نيست.

رضايي با بيان اين‌که تحريم‌هاي جديدي بر ضد جمهوري اسلامي ايران شروع شده، هدف اصلي آنها را جلوگيري از پيشرفت ايران برشمرد و گفت: مي شود تحريم‌ها را پشت سر بگذاريم زيرا آنها متزلزل هستند.

وي در خصوص ديدگاهش نسبت به ولايت فقيه تصريح کرد: ديدگاه من در اين زمينه بسيار واضح است و هميشه از ولايت فقيه دفاع کرده‌ام؛ به هيچ وجه کوچکترين فاصله‌اي با رهبري ندارم و هويت خود را در تبعيت از رهبري مي‌بينم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
0
13
نه بابا ؟!! تورو جان من یه کم ، فقط یه کم فکر کن . هنوز دیر نیست برادر محسن !
تو میتونی
تو میتونی رییس جمهور خوبی باشی !
مگه نه ؟
به نظر من ؛ نه!!!!
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
0
3
نه بابا ؟!! تورو جان من یه کم ، فقط یه کم فکر کن . هنوز دیر نیست برادر محسن !
تو میتونی
تو میتونی رییس جمهور خوبی باشی !
مگه نه ؟
به نظر من ؛ نه!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
0
8
شما لازم نيست تصميم بگيريد چون مردم تصميمشان را گرفته اند!!!!!
ناشناس
|
Norway
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
0
4
hamon 2 bar ghabli kafi bod
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
0
7
آقا محسن ، شما تصمیم هم که بگیری خیلی به حال ملت فرق نمیکنه
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
0
0
چه اعتماد به نفسی داره! مگه کسی دیگه بهش رای میده؟!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
0
4
شرکت شما باعث ایجاد اشتغال در صنعت چاپ و نشر میشه همین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
0
پس این همه اظهار نظرهای اخیرتان به دنبال ایجاد شدن فضای انتقاد از دولت برای چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
0
آزموده را آزمودن خطاست!! برارجان !
نظرات بینندگان