arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

تحرکات جدید تروریستهای جبهه النصره در حلب

مرکز حمیمیم ویژه نظارت بر آتش بس و آشتی در سوریه از تحرکات جدید تروریست ها در حلب و انتقال مواد سمی از ادلب به حلب خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز حمیمیم ویژه نظارت بر آتش بس و آشتی در سوریه از تحرکات جدید تروریست ها در حلب و انتقال مواد سمی از ادلب به حلب خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از  شبکه روسیاالیوم، مرکز هماهنگی آشتی در سوریه از ورود صد تروریست جبهه النصره به روستای کفرحمزه در استان حلب از اراضی ترکیه خبر داد.

در بیانیه این مرکز آمده است: تعدادی از خودروها حامل مهمات نظامی دست ساز حاوی مواد سمی طی ۲۴ ساعت گذشته از استان ادلب به اراضی واقع در شمال حلب که جبهه النصره بر آن مسلط است رسیده است.

این مرکز اعلام کرد: تروریست های جبهه النصره به عملیات خود علیه نیروهای دولتی در اطراف شهر حلب برای از بین بردن آتش بس ادامه می دهند و آنها طی ۲۴ ساعت گذشته مناطق شیخ مقصود را هدف قرار داده اند که ۶ نفر از جمله یک کودک در این حملات تروریستی کشته شده اند.تروریست ها اردوگاه حندارت را با خمپاره هدف قرار دادند.

مرکز وابسته به وزارت دفاع روسیه بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد نقض آتش بس گزارش شده است که ۵ مورد در حلب و ۳ مورد در حومه لاذقیه و ۱ مورد در استان دمشق بوده است.

بر اساس گزارش این مرکز، تروریستها وابسته به گروه موسوم به لواء السلطان مراد اقدام به گلوله باران کوی شیخ مقصود در شهر حلب کرده اند که هشت غیرنظامی کشته شده اند و جیش الاسلام نیز کوی الزهراء در حلب را با خمپاره هدف قرار داد.

در لاذقیه تروریست های احرار الشام مراکز دولتی در اطراف روستای بریشه را سه بار هدف قرار دادند.در استان دمشق جیش الاسلام در اطراف روستای حرستا البصل مراکز ارتش سوریه را هدف قرار داد.

این مرکز در عین حال از تداوم آتش بس در اغلب مناطق سوریه خبر داد و اعلام کرد: تعداد مناطقی که مشمول آتش بس شده اند به ۹۷ منطقه رسیده و تعداد گروههای مسلحی که به آتش بس ملحق شده اند به ۵۴ گروه افزایش یافته است.


منبع: مهر
نظرات بینندگان