arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۰

دادکان: منشور اخلاقی یك قانون "من درآوردی" است

رییس پیشین فدراسیون فوتبال با انتقاد از وضع مدیریتی در فوتبال كشور اظهار كرد: مشكل عمده فوتبال ما در سال‌های گذشته این بوده كه افراد متخصص به فوتبال نمی‌آیند و این افراد را از جایی می‌آوریم كه هیچ زمینه ورزشی نداشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد دادگان می‌گوید هوا و هوس باعث شد كرسی مهم ایران در AFC از دست برود.

به گزارش ایسنا، رییس پیشین فدراسیون فوتبال با انتقاد از وضع مدیریتی در فوتبال كشور اظهار كرد: مشكل عمده فوتبال ما در سال‌های گذشته این بوده كه افراد متخصص به فوتبال نمی‌آیند و این افراد را از جایی می‌آوریم كه هیچ زمینه ورزشی نداشته اند.

دادگان ادامه داد: وقتی این افراد غیر متخصص را به فوتبال می آوریم، نمره آن‌ها از 100 ، صفر است. پس از آن كه این فرد چهار سال دوره كارآموزی می‌گذراند، تازه نمره‌اش می‌شود 10 . پس از چهار سال هم كه دوره این فرد تمام می‌شود، مجددا یك فرد غیر متخصص دیگر را می آوریم كه نمره او هم صفر است. در حالی كه حداقل می‌توانیم همان آدم قبلی را كه نمره‌اش 10 بود نگهداریم.

وی با اشاره به وضعیت بد فوتبال ایران گفت: تماشاگران دیگر مثل گذشته ورزشگاه را پر نمی‌كنند و این نشان می‌دهد كه فوتبال ما وضعیت خوبی ندارد. زمانی برای بازی‌های پرسپولیس و استقلال ورزشگاه پر می‌شد ، اما الان دیگر شاهد این اتفاق نیستیم. این خود نشان می‌دهد كه ما برای این فوتبال چكار كرده‌ایم .

محمد دادگان با بیان این كه فدراسیون فوتبال پیش از جام ملت‌های آسیا كی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی برگزیده بود، گفت: قبول دارم كه كی‌روش مربی بزرگی است، اما تعجب می‌كنم كه اگر او یك مربی حرفه‌ای است، چگونه مربیان تیم‌های رده‌های پایین‌تر از جمله جوانان و نوجوانان را انتخاب كرده است. كجای دنیا یك مربی چنین كاری می‌كند؟ فدراسیون فوتبال برای این كه ضعف های خود را بپوشند، قبل از جام ملت‌ها با كی‌روش تمام كرده بود و در این میان یك فرد باهوش در فدراسیون گفته بود كه «بگذارید پس از جام ملت‌ها كی‌روش را معرفی كنید» تا بدین وسیله ضعف‌های فدراسیون را پوشش دهند.

رییس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان این كه منشور اخلاقی یك قانون "من درآوردی" است، گفت: باشگاه‌های ما خودشان مدیر عامل و هیات مدیره، دارند و خودشان باید تصمیم بگیرند كه اگر بازیكنی تخلف كرده با او چه كار كنند. ضمن این كه مسوول تیم ملی هم فدراسیون است و اگر تخلفی در تیم ملی رخ دهد، ‌فدراسیون باید به آن رسیدگی كند، نه منشور اخلاقی.

دادگان با انتقاد از شرایط خصوصی سازی در فوتبال كشور هم گفت: در چند سال پیش كسی آمد كاری در زمینه خصوصی سازی بكند كه ما او را فراری دادیم. مثلا یك تیم از اول فصل 30 نفر از اعضایش را تغییر داده بود، البته آن‌ها خود اشتباهاتی نیز داشتند. تیم استیل آذین ابتدای فصل یك میلیارد و 200 میلیون به تومباكوویچ پول داد، در حالی كه همین آدم زمان ریاست من در فدراسیون، پیشنهاد 250 میلیونی داده بود! اما ما قبول نكردیم. متاسفانه برنامه خاصی برای خصوصی سازی نداشتیم، حالا كار به جایی رسیده است كه نمی‌توانیم كسی را در این راه نگهداریم و همه از خصوصی سازی فرار می‌كنند.

محمد دادگان همچنین در پاسخ به این سوال كه چه شد جایگاه ایران در AFC از دست رفت، گفت: هوا و هوس اصلی‌ترین عامل این موضوع بود. ما در آن كرسی می توانستیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و در تصمیم گیری‌های فوتبال آسیا یك نقش مهم را ایفا كنیم. مردم باید بدانند كه افغانستان ، بنگلادش و عراق هم بیشتر از ایران كرسی گرفتند. متاسفانه كرسی اكس‌كو (كمیته اجرایی) با زحمت بسیاری به دست آمده بود و حالا باید سه سال و نیم دیگر صبر كنیم تا دوباره بتوانیم این كرسی را به دست بیاوریم. ممكن است در این مدت جایگاه‌های دیگرمان را هم از دست بدهیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
0
کلا در فوتبالمان سه مدیر لایق داشته ایم که یکی از آنها دادکان بود . برای همین هم حذف گردید!!
نظرات بینندگان