arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

پدر دیجیتال ایران و ماموریت ِسترگ

سرانجام بعد از شایعات فراوان و تائید و تکذیب های غیر حرفه ای قدرت شایعه رخ نمایاند و بعد از استعفای محمد سرافراز، عبدالعلی علی عسگری، با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان ششمین سکاندار رسانه ملی منصوب شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سرانجام بعد از شایعات فراوان و تائید و تکذیب های غیر حرفه ای قدرت شایعه رخ نمایاند و بعد از استعفای محمد سرافراز، عبدالعلی علی عسگری، با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان ششمین سکاندار رسانه ملی منصوب شد.

به گزارش انتخاب، پدر دیجیتال ایران در حالی سکان رسانه ملی را بر عهده می گیرد که شیب ریزشی مخاطبان، انتقادات بی سابقه از نوع برنامه سازی، عقب ماندن از ماهواره، به حاشیه رفتن اخلاق حرفه ای توسط مجریان به اصطلاح پخته رسانه ملی و از زاویه سیاسی نیز بالا رفتن فتیله انتظارات و جبران عملکرد چند سال اخیر نسبت به انعکاس نقاط قوت عملکرد دولت چه در خصوص برجام و چه به لحاظ عملکرد سیاست داخلی از جمله مهمترین دغدغه های افکار عمومی این روزهای مخاطبان در لایه های مختلف جامعه ایرانی است.

در سوی دیگر این مواجهه نیز، تلویزیون‌های اینترنتی بسیار متعدد شده‌اند و امروز دیگر هر‌کدام از ما با تلفن‌همراه شخصی‌مان یک شبکه تلویزیونی و رادیویی در کانال تلگرامی شخصی‌مان داریم.

مخصوصا چهره‌های مشهور و اساتید و ستاره‌ها می‌توانند هر‌چه دوست دارند و مناسب می‌بینند، در صفحه‌ها و کانال‌های شخصی‌شان منتشر کنند و به‌همین‌دلیل تنوعی از تولیدات رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود و مخاطبان فرصت‌های انتخاب بسیار متنوعی دارند که هرکدام از آنهادر فضای مجازی به تنهایی در صورت نداشتن جذابیت توسط رسانه ملی در تقابل با رسانه ملی نقش بازی خواهند کرد همچنانکه این نقش را چند سالی است به سبب ضعف تکنیکی - محتوایی رسانه ملی، ماهواره و شبکه های تقابلی رسانه ملی ایفا می کنند. 

این مورد را نیز اضافه کنید بر کسانی که برای مردم به هر دلیلی جذاب هستند، حالا خودشان انتخاب می‌کنند که خودشان را چگونه عرضه کنند و ارائه دهند!

در زمانه‌ای که در عرض یک‌هفته فیس‌بوک جای خودش را به اینستا می‌دهد و هفته بعد تلگرام جای هر دو را می‌گیرد، اگر رسانه سنگین و پرخرجی مثل صداوسیما نتواند‌ با این شتاب و تحرک خود را تطبیق بدهد و به‌سرعت همپای تغییرات فضای رسانه‌ای تغییرتاکتیک بدهد و با آمدن رئیس جدید تغییرات راهبردی و نه تاکتیکی در هر دو عرصه تکنیک و محتوا برای جذب و حفظ مخاطب ایرانی در عمل پیاده کند شیب نزولی به سمت دفع حداکثری مخاطب پیش خواهد رفت و تبعات آن بر جامعه ایرانی سنگین تر از گذشته احساس خواهد شد، فلذا تغییر در راهبردها و تاکتیک ها در سطوح مختلف برنامه سازی رسانه ملی از ضروریات تردید ناپذیر است.

علی عسگری را پدر تلویزیون دیجیتال در ایران می‌دانند، چه اینکه پایه‌گذار جریان پرشتاب تبدیل آنالوگ به دیجیتال بوده است. او طی دوره‌های مختلف کاری به عناوین و افتخارات مختلفی دست یافت، از جمله در اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس بر‌تر انتخاب شد و جایزه مدیر جهادی از دیگر نشان‌ها و افتخارات اوست.

حال انتظار از ایشان به عنوان کسی که سالهای سال در سمت مدیر ارشد رسانه ملی تجربه دارد این است که اخبار را حرفه ای تر ، برنامه ها راکیفی تر، سازمان را براساس برنامه منطقی چابک و اخلاق و شایسته سالاری را حاکم کند و همچنین تعامل رسانه را با همه طیف های نخبگان ، مردم ، قوا و سایر ارکان نظام بهبود ببخشد و مشارکت آنان را برای رفع اشکالات جلب کرده، نسبت به پیاده سازی آن و «اقدام و عمل» جهت بازگشت رضایت به رسانه ملی همت گمارد.
نظرات بینندگان