arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

اعلام نتایج کنکور دکتری تا آخر هفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج اولیه نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 90 گفت : نتایج اولیه تا آخر هفته اعلام می شود و 5 برابر ظرفیت نهایی به دانشگاه ها معرفی می شوند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از مهر، ابراهیم خدایی افزود: نتایج اولیه تا پایان هفته جاری اعلام می شود و داوطلبان می توانند با استفاده از کد رهگیری یا شماره پرونده به کارنامه خود دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: داوطلب با دریافت کارنامه از نتیجه آزمون خود مطلع می شود. داوطلبانی که نمره لازم را کسب کرده اند در ظرفیت 5 برابر به حداکثر 5 دانشگاه معرفی می شوند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش اظهار داشت: برنامه زمان بندی اولیه برای تعیین زمان مصاحبه ها از سوی سازمان سنجش به دانشگاهها اعلام شده است اما برنامه زمان بندی نهایی در زمان اعلام نتایج اولیه اعلام خواهد شد.

وی گفت: برنامه مصاحبه دانشگاهها در یک دوره زمانی 37 روزه تعیین و به گونه ای برنامه ریزی شده که دانشگاههای همجوار و رشته های مرتبط با فاصله زمانی نزدیک به هم، مصاحبه خود را انجام دهند.

خدایی درباره کمیته مصاحبه دانشگاهها گفت: ترکیب کمیته مصاحبه در دانشگاهها بر عهده دانشگاهها است اما سازمان سنجش آموزش کشور انتظار دارد که کلیه افرادی که در مصاحبه شرکت کرده اند نمره دریافت کنند و دانشگاه نیز حد نصاب مصاحبه را به سازمان سنجش کشور اعلام کند.

وی یادآور شد: جزئیات نحوه زمان بندی مصاحبه ها و سایر موضوعات در اطلاعیه سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج اولیه اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1390 پنجشنبه 25 فروردین در 32 شهر کشور و61 حوزه امتحانی با رقابت 130 هزار و 900 نفر در 9 گروه فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی، زبانهای خارجی، دامپزشکی، هنر و تربیت بدنی و 107 کد رشته برگزار شد و 61 درصد داوطلبان را مردان و 39 درصد را زنان تشکیل دادند. به گفته مسئولان سازمان سنجش ظرفیت پذیرش در این مقطع بیش از 6 هزار نفر برآورد می شود.

نظرات بینندگان