arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

مجروحان فلسطيني براي درمان راهي تهران شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 15 نفر از مجروحان «انتفاضه بازگشت» که همزمان با سالروز اشغال فلسطین در کنار سرزمین های اشغال تجمع کرده و بر اثر تیراندازی مزدوران صهیونیستی زخمی شده بودند ، جمعه شب برای ادامه درمان به تهران اعزام شدند. 
 
به گزارش انتخاب، سید احمد موسوی سفیر کشورمان در سوریه ، موسی ابو مرزوق نایب رئیس دفتر سیاسی حماس ، ابوطارق زیاد معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و شماری از شخصیت های فلسطینی در مراسم بدرقه این گروه که شامل 13 تن از مجروحان مجدل شمس و دو تن از مجروحان مارون الراس بود ، حضور داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی کوتاه در این مراسم تصریح کرد جوانان فلسطینی که همزمان با سالروز «فاجعه فلسطین» با دستان خالی و سینه هایی باز به مبارزه با نظامیان صهیونیستی رفتند و خطوط حایل را پس از40 سال شکستند ، ثابت کردند که فلسطین هرگز از یاد نرفته و نسل جوان برای آزادی آن سرزمین مقدس مصمم تر از نسل های پیشین است. سید احمد موسوی افزود انتفاضه این جوانان در 15 ماه گذشته ثابت کرد که مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق غصب شده از حکومت ها جلوتر هستند و لذا فعالان در عرصه سیاست به ویژه در فلسطین باید راهبردشان را با خواست مردم هماهنگ کنند.
 
وی همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب دایر بر حمایت از قیام مردم فلسطین یادآور شد مسئله حمایت از فلسطین به عنوان آرمان مسلمانان همچنان در اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است و خواهد بود. سفیر کشورمان در ادامه تاکید کرد خیزش های عظیم مردمی در کشورهای عربی مانند مصر ، تونس و یمن این باور را تقویت کرده است که روز به روز فشارهای فزاینده ای بر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد می شود و فلسطین در آینده نزدیک آزاد خواهد شد.
 
همچنین نایب رئیس جنبش حماس در گفتگوی کوتاهی با واحد مرکزی خبر ، از پیشقدم شدن جمهوری اسلامی ایران برای درمان مجروحان فلسطینی قدردانی و خاطرنشان کرد حرکت این جوانان در ورود به سرزمین های اشغالی ثابت کرد که حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی با گذشت 63 سال همچنان پابرجاست و جوانان پیش از پدران و مادران خود بر بازگشت به وطن مصمم هستند.
 
وی خاطرنشان کرد رزمندگان مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی آرامش را از اشغالگران صهیونیستی گرفته اند و امروز این جوانان با حرکت فراگیر خود در کنار سرزمین های اشغالی نگرانی اشغالگران را دو برابر کرده بلکه خواب را آز چشمان آن غاصبان گرفته اند.

موسی ابو مروزق در ادامه بر ضرورت توجه به وحدت میان همه اقشار مردم فلسطین تاکید و ابراز امیدواری که توافق آشتی ملی به بسیج کردن همه امکانات مردم فلسطین در حمایت از مقاومت منجر شود. وی همچنین خطاب به برخی سیاستمداران فلسطینی که می پنداشتند مذاکرات با دشمن به نتیجه خواهد رسید گفت صهیونیست ها هیچ منطقی را جز زبان زور متوجه نمی شود و امروز اعلام می کنیم که با همت همین جوانان، اشغالگران را از میهن ، از خانه و کاشانه خودمان در فلسطین بیرون خواهیم کرد.
 
این شخصیت فلسطینی یادآور شد در شش دهه گذشته و با وجود همه توطئه های غرب و استکبار، نام فلسطین فراموش نشده و در مقابل با وجود حمایت های بی چون و چرای آمریکایی ها و اروپایی ها ، پایه های رژیم اسرائیل سست شده است و صهیونیست ها نگرانند ، چون می دانند روزی باید فلسطین را ترک کنند.
 
بر پایه این گزارش ؛ گروهی از مجروحان نیز در گفتگو با خبرنگار ما در دمشق ، از جمهوری اسلامی ایران برای اعلام آمادگی برای درمان آنان و تکریم از مجروحان تشکر و قدردانی کردند. آنان با اشاره به این که بالاخره مردم فلسطین به سرزمینشان باز خواهند گشت گفتند ما به حمایت های مسلمانان و به ویژه جمهوری اسلامی ایران دلگرم هستیم تا راه مقاومت را ادامه دهیم. گفتنی است 13 نفر از این گروه از ناحیه پا و دو نفر هم در ناحیه شکم آسیب دیده اند ، همچنین یک زن که در منطقه مارون الراس از ناحیه پا مجروح شده بود، به همراه این گروه راهی تهران شد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
0
فقط مواظب باشید خون شیعه بهشون نزنید! ممکنه ناراحت بشن !!!
نظرات بینندگان